W 2011 roku zarejestrowano w Polsce 15 508 szt. wózków widłowych z czego 59 proc., czyli dokładnie 9142 sztuki to wózki z napędem spalinowym, 35 proc. ( 5419 sztuk) z napędem elektrycznym oraz 6 proc. ( 947 sztuk) z innym napędem. Rynek wózków widłowych jest zdominowany przez cztery marki – Linde, Jungheinrich, Toyota oraz Still, które posiadają 51,6 proc. udział w całym rynku wózków widłowych - wynika z raportu portalu log4.pl.
Następne pozycje zajęły marki: BT, Nissan, Yale, Hangcha, Hyster, Mitsubishi, Manitou, Komatsu, Doosan, Hyundai, Heli, Clark, TCM, Rak, OM Pimespo, GPW, Daewoo, Crown,Caterpillar, Atlet, Cesab, Stein, Rocla, Pramac, Hubtex, HC i inne.
Kolejny raport o rynku wózków widłowych „WIDLAK LIST 2012” jest publikacją przygotowaną w dotąd niespotykanej formie. Prezentuje analizy wózków widłowych zarejestrowanych od 2004 roku. Patrząc na 2011 rok, można powiedzieć, że branża gospodarki magazynowej wychodzi z kryzysu, rynek wózków widłowych wzrasta wspomagany nowymi ofertami firm leasingowych, których wartość umów leasingowych w 2011 roku była o 39 proc. większa niż rok wcześniej. Na rynku powierzchni przemysłowych i magazynowych, deweloperzy odnawiają umowy najmu i budują nowe obiekty. Pomimo tych wzrostów spora jest jeszcze różnica do 2008 roku, który był najlepszym rokiem dla całego rynku dostawców wózków widłowych.
Po raz pierwszy w raporcie autorzy zanalizowali dane pod względem udźwigu wózków widłowych, które do tej pory nie były przedmiotem badań rynkowych. Najwięcej jest wózków widłowych z udźwigiem z przedziału 1 do 2 ton jest ich dokładnie 8015 sztuk, a czołowa pozycję w tej klasyfikacji udźwigu zajmuje marka Jungheinrich z wynikiem 1508 sztuk wózków. Na kolejnych pozycjach jest marka Linde z ilością 1103 wózków, następnie marka Still z 1062 wózkami widłowymi, a na czwartej pozycji jest marka Toyota z ilością 973 wózków widłowych w tym przedziale udźwigu. Wózki o tym udźwigu to 52 proc. wszystkich wózków widłowych, co ciekawe ta proporcja nie zmienia się na przestrzeni badanego okresu. Drugi największy procentowo udział mają wózki widłowe o udźwigu 2 do 3 tony, których jest 24 proc. z pośród wszystkich udźwigów. Kolejne miejsca to wózki z udźwigiem 3 do 4 ton - 14 proc. udział, 4 do 5 ton – 5 proc. udział, 5 do 6 ton – 2 proc. udział i pozostałe dźwigi nie przekraczają 1 procenta udziału w ogólnej liczbie wózków widłowych.
Raport „WIDLAK LIST 2012” jest pierwszą publikacją o rynku wózków widłowych, która w tak kompleksowy sposób prezentuje dane o tym rynku. Rynku, który nie jest zbadany, a raport jest kolejną próbą pokazania tego rynku w sposób Dotąd nie prezentowany, bezstronny i w swojej części analitycznej pozbawiony stronniczych danych. Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie: http://www.log4.pl/wydania/widlak_list_2012/
(źr. Log4.pl)