Dodaj ogłoszenie o pracy


„Widlak List 2012” - raport o rynku wózków widłowych

W 2011 roku zarejestrowano w Polsce 15 508 szt. wózków widłowych z czego 59 proc., czyli dokładnie 9142 sztuki to wózki z napędem spalinowym, 35 proc. ( 5419 sztuk) z napędem elektrycznym oraz 6 proc. ( 947 sztuk) z innym napędem. Rynek wózków widłowych jest zdominowany przez cztery marki – Linde, Jungheinrich, Toyota oraz Still, które posiadają 51,6 proc. udział w całym rynku wózków widłowych - wynika z raportu portalu log4.pl.

 

Następne pozycje zajęły marki: BT, Nissan, Yale, Hangcha, Hyster, Mitsubishi, Manitou, Komatsu, Doosan, Hyundai, Heli, Clark, TCM, Rak, OM Pimespo, GPW, Daewoo, Crown,Caterpillar, Atlet, Cesab, Stein, Rocla, Pramac, Hubtex, HC i inne.

Kolejny raport o rynku wózków widłowych „WIDLAK LIST 2012” jest publikacją przygotowaną w dotąd niespotykanej formie. Prezentuje analizy wózków widłowych zarejestrowanych od 2004 roku. Patrząc na 2011 rok, można powiedzieć, że branża gospodarki magazynowej wychodzi z kryzysu, rynek wózków widłowych wzrasta wspomagany nowymi ofertami firm leasingowych, których wartość umów leasingowych w 2011 roku była o 39 proc. większa niż rok wcześniej. Na rynku powierzchni przemysłowych i magazynowych, deweloperzy odnawiają umowy najmu i budują nowe obiekty. Pomimo tych wzrostów spora jest jeszcze różnica do 2008 roku, który był najlepszym rokiem dla całego rynku dostawców wózków widłowych.

 

Po raz pierwszy w raporcie autorzy zanalizowali dane pod względem udźwigu wózków widłowych, które do tej pory nie były przedmiotem badań rynkowych. Najwięcej jest wózków widłowych z udźwigiem z przedziału 1 do 2 ton jest ich dokładnie 8015 sztuk, a czołowa pozycję w tej klasyfikacji udźwigu zajmuje marka Jungheinrich z wynikiem 1508 sztuk wózków. Na kolejnych pozycjach jest marka Linde z ilością 1103 wózków, następnie marka Still z 1062 wózkami widłowymi, a na czwartej pozycji jest marka Toyota z ilością 973 wózków widłowych w tym przedziale udźwigu. Wózki o tym udźwigu to 52 proc. wszystkich wózków widłowych, co ciekawe ta proporcja nie zmienia się na przestrzeni badanego okresu. Drugi największy procentowo udział mają wózki widłowe o udźwigu 2 do 3 tony, których jest 24 proc. z pośród wszystkich udźwigów. Kolejne miejsca to  wózki z udźwigiem 3 do 4 ton -  14 proc. udział, 4 do 5 ton – 5 proc. udział, 5 do 6 ton – 2 proc. udział i pozostałe dźwigi nie przekraczają 1 procenta udziału w ogólnej liczbie wózków widłowych.

 

Raport „WIDLAK LIST 2012” jest pierwszą publikacją o rynku wózków widłowych, która w tak kompleksowy sposób prezentuje dane o tym rynku. Rynku, który nie jest zbadany, a raport  jest kolejną próbą pokazania tego rynku w sposób Dotąd nie prezentowany, bezstronny i w swojej części analitycznej pozbawiony stronniczych danych. Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie: http://www.log4.pl/wydania/widlak_list_2012/ 

(źr. Log4.pl)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.