Dodaj ogłoszenie o pracy


Odpowiedzialność Spedytora względem Podwykonawców

Nie pozwól, aby nieznajomość prawa naraziła Twoją firmę na problemy finansowe i utratę reputacji!

Do udziału w szkoleniu zapraszamy Przedstawicieli firm spedycyjnych, transportowych i logistycznych, które świadczą usługi spedycji lub są podwykonawcami w zakresie różnych gałęzi transportowych. Szkolenie w formie wykładów + case studies.

Termin: 28 kwietnia 2014 r., w godz. 9.30 – 16.30.
Miejsce: Warszawa

Najlepszy Trener w Polsce - naszym Trenerem jest jeden z najlepszych prawników w Polsce specjalizujący się w zakresie zagadnień i problematyki spedycji i transportu. Radca prawny, świadczący od kilkunastu lat pomoc prawną przedsiębiorcom z branży TSL. Od 1999 roku członek i jedyny reprezentant Polski w Advisory Body Legal Matters (komisji prawnej) przy Międzynarodowej Federacji Zrzeszeń Spedytorów - FIATA (Fédération Internationale des Associasions de Transitaires et Assimilés) z siedzibą w Zurychu. Autor i współautor wielu publikacji w prasie fachowej z dziedziny prawa transportowego i spedycji oraz ubezpieczeń transportowych, w tym Podręcznika Spedytora. Wykładowca prawa transportowego na studiach podyplomowych i II stopnia na uczelniach w Warszawie, w Gdańsku i w Toruniu.

Cena za udział jednej osoby = 620 PLN +VAT (w cenie zawarty jest udział w wykładach, materiały, lunch, przerwy kawowe). ZGŁOSZENIA UDZIAŁU należy przesyłać do 22 kwietnia 2014r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Liczba miejsc ograniczona, o udziale w szkoleniu decyduje kolejność przesyłanych zgłoszeń i dokonanie opłaty za udział. Więcej informacji udziela Beata Trochymiak, tel. 535 448 544. Pobierz FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Program szkolenia obejmuje 8 godzin dydaktycznych (45 min.), w ramach których uczestniczy będą mogli zapoznać się z problematyką w formie wykładów + case studies:

I. Stosunki prawne, w które wstępuje spedytor w celu wysłania przesyłki:
1. Spedytor jako strona umowy przewozu
2. Obowiązki nadawcy/ załadowcy/ wysyłającego względem przewoźnika
3. Odpowiedzialność spedytora jako strony umowy przewozu względem przewoźnika z tytułu nienależytego wykonania obowiązków nadawcy, a w szczególności:
3.1 odpowiedzialność za szkody będące wynikiem niewłaściwej treści dokumentów przewozowych
3.2 odpowiedzialność za szkody wynikające z niewłaściwego opakowania przesyłki bądź jej stanu
3.3 odpowiedzialność za szkody będące wynikiem nienależytego wykonania czynności ładunkowych
3.4 odpowiedzialność za szkody wyrządzone przewoźnikowi drogowemu w wyniku naruszenia przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowych oraz o transporcie drogowym
3.5 odpowiedzialność za skutki prawne zmiany umowy przewozu
3.6 odpowiedzialność za szkody w wyniku zaniechania przez odbiorcę odebrania przesyłki
4. Spedytor jako strona innych umów zawieranych w celu wysłania przesyłki
5. Odpowiedzialność spedytora z tytułu nienależytego wykonania innych umów zawieranych w celu wysłania przesyłki
6. Przegląd orzecznictwa

II. Stosunki prawne, w które wstępuje spedytor w celu odbioru przesyłki
1. Obowiązki spedytora jako odbiorcy przesyłki
2. Odpowiedzialność spedytora jako odbiorcy przesyłki względem przewoźnika z tytułu nienależytego wykonania obowiązków odbiorcy, a w szczególności:
2.1 odpowiedzialność za szkody będące wynikiem nienależytego wykonania czynności rozładunkowych
2.2 odpowiedzialność za szkody doznane przez przewoźnika w wyniku niewykonania obowiązku doprowadzenia środka transportu zanieczyszczonego w wyniku czynności rozładunkowych
2.3 odpowiedzialność za zapłatę przewoźnego
2.4 odpowiedzialność za koszty przestoju, przetrzymania, demurrage, detention, martwy fracht
2.5 odpowiedzialność za stan kontenera
3. Przegląd orzecznictwa

III. Koszty ponoszone przez spedytora na rzecz przewoźnika w związku z zaangażowaniem odpowiedzialności spedytora jako nadawcy lub odbiorcy przesyłki w świetle art. 742 kc w zw. z art. 796 kc.

IV. Roszczenia podwykonawców spedytora względem spedytora - prawo właściwe i inne zagadnienia prawne
1. Prawo prywatne międzynarodowe, Rzym I, klauzule wyboru prawa i prorogacyjne
2. Terminy przedawnienia roszczeń podwykonawców spedytora względem spedytora z tytułów prawnych, wynikających z zaciągniętych przez spedytora zobowiązań w związku z realizacją spedycji

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.