Dodaj ogłoszenie o pracy


Już nie DB Schenker Rail Polska, a DB Cargo Polska

DB Schenker Rail Polska S.A., zmienił nazwę na DB Cargo Polska S.A. Zmianie uległ również logotyp spółki, którym od tego momentu jest dobrze rozpoznawalny czerwony znak DB.



Zmiana nazwy oraz marki podyktowana jest  przekształceniami strukturalnymi i nowym nazewnictwem jakie zostało wprowadzone na poziomie grupy Deutsche Bahn. W minionym roku działalność kolejowa, pasażerska i towarowa, połączona została w jeden organizacyjny obszar, w którym przewozy towarowe realizowane są pod nazwą DB Cargo przy wykorzystaniu znaku firmowego DB. - 1 marca br. roku nasza spółka matka w Niemczech zmieniła nazwę z DB Schenker Rail AG na DB Cargo AG. Naturalną konsekwencją było ujednolicenie nazewnictwa przez spółki zależne, w tym DB Schenker Rail Polska. U podłoża tych zmian leży dalsza rozbudowa portfela produktów i usług oraz wzmocnienie jakości. To można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie jednostki biznesowe uczestniczące w operacjach kolejowych w grupie ściśle ze sobą współpracują. Nasi lokalni partnerzy biznesowi nie muszą podejmować żadnych działań w związku ze zmianą nazwy firmy oraz loga – mówi Marek Staszek, prezes Zarządu DB Cargo Polska.
Pod marką DB Schenker działać będzie nadal jednostka biznesowa DB Schenker Logistics odpowiedzialna za dostarczanie zintegrowanych rozwiązań logistycznych na globalną skalę. - Uproszczona i spójna architektura marki, w której wszystkie operacje kolejowe występują pod wspólnym znakiem DB, wzmocni DB Cargo Polska jako zintegrowanego dostawcę towarowych przewozów kolejowych w ramach europejskiej sieci. Mimo, iż strukturalnie jesteśmy oddzieleni to nadal wspólnie z DB Schenker Logistics oferować będziemy naszym klientom zintegrowane usługi logistyczne – mówi Katarzyna Marciniak, dyrektor Biura Komunikacji i Rozwoju DB Cargo Polska.

(red/ źr. DB Cargo Polska)


czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.