Dodaj ogłoszenie o pracy


Spadek wolumenu ładunków na rynku transportowym

W 2014 roku przewieziono ogółem 1840 milionów ton ładunków - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego - co oznacza spadek wolumenu przewiezionych ładunków o 0,4 proc. w stosunku do roku 2013.  Spadek ten objął prawie wszystkie rodzaje transportu: kolejowy, samochodowy, rurociągowy i morski. – komentuje giełda ładunków Clicktrans.pl.

Opublikowany w maju 2015 raport GUS „Transport drogowy w Polsce w latach 2012 – 2013” pokazuje bardzo ciekawą tendencję w transporcie ładunków. W latach 2012-2013 polskie firmy transportowe zanotowały największy wzrost w transporcie mebli oraz drewna. W 2013 roku polscy przewoźnicy przetransportowali niemal 16 milionów ton mebli. W porównaniu z rokiem 2012 ich transport wzrósł o rekordowe 42 proc., a drewna o 22 proc. Znaczny spadek odnotowano natomiast w przewozach węgla kamiennego i  brunatnego.
Od wielu lat pierwsze miejsce, w przewozach ładunków pod względem ilości, w polskim imporcie i eksporcie zajmują Niemcy, a w 2013 roku, po raz pierwszy od 2010 roku, spadł import ładunków z Niemiec. Regularnie rok do roku rośnie natomiast eksport do naszego zachodniego sąsiada, który osiągnął w 2013 roku ponad 24 miliony ton towarów.  Co ciekawe w 2013 roku Polska zanotowała wzrost importu z Litwy aż o 80 proc. w porównaniu z rokiem 2012.  Powoli, ale stabilnie wzrasta również znaczenie naszych południowych sąsiadów, o czym świadczy wzrost eksportu do Czech, a także Słowacji.
Liczba pustych przebiegów w polskim transporcie kolejny rok z rzędu zmniejszyła się z 22 proc. w roku 2012 do 21 proc. w roku 2013. W ostatnich latach obserwujemy tendencję spadkową, co oznacza, że przewoźnicy coraz lepiej optymalizują swoje przewozy.  W transporcie krajowym puste przebiegi spadły do poziomu 33 proc., a w transporcie międzynarodowym do 13 proc.

(Clicktrans.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.