Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser uruchamia kolejne połączenie drobnicowe z Polski do Francji

Z początkiem czerwca Dachser Polska, uruchomił nowe, codzienne połączenie drobnicowe ze Strykowa do Clermont-Ferrand we Francji. Będzie to jedna z najdłuższych linii drobnicowych firmy. Przesyłki z Polski do / całej zachodniej i południowo-wschodniej Francji w ramach nowej linii trafią do odbiorców w trzy dni robocze. Na trasie zastosowano kontenery wymienne, co pozwoli na realizację bezpośredniego połączenia również z oddziałem Azkar w Barcelonie – kontener ze Strykowa z przesyłkami do Hiszpanii trafi przez hub przeładunkowy Clermont-Ferrand do Barcelony, dzięki czemu przesyłki dotrą nawet do najbardziej odległych hiszpańskich oddziałów, jak Malaga czy Sevilla, zaledwie w 4 dni robocze.
- Jest to jedno z naszych najdłuższych połączeń, trasa Stryków – Clermont-Ferrand – Barcelona ma długość ponad 2300 km – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. W realizację takiego połączenia będzie zaangażowanych 5 pojazdów i przynajmniej 10 kierowców. W ramach usług entrago paleta odebrana od nadawcy np. w Rzeszowie w poniedziałek, zostanie doręczona do odbiorcy w Barcelonie już w czwartek – wyjaśnia Grzegorz Lichocik.
Nowe połączenie zwiększy przepustowość między Polską, Francją i Hiszpanią, a także przejmie część przesyłek z obciążonej linii ze Strykowa do Überherrn, jednego z trzech eurohubów Dachser. - W przypadku transportu na Półwysep Iberyjski nasi klienci mogą korzystać z rodziny usług entrago: targospeed, targofix i targoflex, w zależności od tego, jak szybko ich przesyłki muszą być dostarczone. Uruchomienie tego projektu pokazuje wysoką skuteczność kooperacji wewnątrz naszej sieci – za pomocą trzech platform – Stryków, Clermont-Ferrand i Barcelona umożliwiamy także bardziej sprawny i szybki transport przesyłek do Francji i Hiszpanii importowanych z Litwy, Łotwy i Estonii – podsumowuje Grzegorz Lichocik.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.