FM Logistic pozyskało kolejnego klienta - firmę HJ Heinz Polska. W ramach kontraktu operator będzie obsługiwać 100 proc. wolumenów tego producenta. Załadunki towaru odbywać się będą w Pudliszkach, a dystrybucja prowadzona będzie na terenie całego kraju.
Firma Heinz wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych gdzie została założona w 1869r. W chwili obecnej jej fabryki są zlokalizowane na sześciu kontynentach w ponad 200 krajach. Producent oferuje dziś klientom 5700 produktów. W jego portfolio znajduje się 150 marek, które zajmują miejsca w pierwszej dwójce najlepiej sprzedających się na rynku w swoich kategoriach. Najbardziej rozpoznawalny produkt firmy – legendarny ketchup Heinz - ma ponad 50 proc. udziału w amerykańskim rynku.. W marcu br. zapowiedziano fuzję Heinz i Kraft Foods Group. W momencie, w którym dojdzie ona do skutku, połączone firmy Kraft i Heinz staną się piątą w kolejności największą globalną firmą, operującą na międzynarodowym rynku żywności. W Polsce koncern Heinz pojawił się w 1994 roku jako importer, a od 1997 r., po zakupie fabryki w Pudliszkach, nastąpił jego dalszy rozwój, już jako wytwórcy.
- Rozpoczęcie współpracy z Heinz w Polsce wpisuje się w globalną strategię Grupy FM, dotyczącą długofalowego rozwoju i poszerzania partnerstwa z klientami, będącymi globalnymi producentami żywności. Współpraca ta umacnia pozycję naszej firmy, jako strategicznego partnera w segmencie rynku dóbr szybko zbywalnych oraz potwierdza ugruntowaną pozycję FM Logistic w roli wiodącego operatora logistycznego dla branży FMCG, zarówno w Polsce jak i w Europie – mówi Magdalena Lubańska dyrektor transportu w FM Logistic Polska.
FM Logistic już od prawie 20 lat w Polsce i blisko 50 we Francji specjalizuje się w rozwiązaniach dedykowanych dla branży dóbr szybko-zbywalnych. W tej chwili obroty z tego sektora stanowią 33 proc. w portfelu operatora. Kolejne 35 proc., pochodzi z obsługi sieci handlowych.
(źr. FM Logistic)