Dodaj ogłoszenie o pracy


Ceny za usługi transportowe spadły o prawie 4 proc.

Capgemini Consulting oraz Transporeon wydali dwudziesty trzeciy Transport Market Monitor -  raport przedstawiający dynamikę rynku transportowego. Z najnowszego wydania monitora rynku transportowego wynika, że ceny transportu spadły o 3,7 proc. w pierwszym kwartale 2015 w porównaniu do cen z czwartego kwartału 2014.   
Ceny niskie, ale wyższe ...
Wskaźnik cen spadł o 3,7 proc. w I kwartale 2015 (wskaźnik 94,5), w porównaniu do wskaźnika cen w IV kwartale 2014 (wskaźnik 98,2). W porównaniu do poziomu wskaźnika w ubiegłym roku (wskaźnik 91,5), w I kwartale 2014 wskaźnik cen jest wyższy o 3,3 proc. W I kwartale 2015 wskaźnik cen oleju napędowego spadł do poziomu 86,1 (-8,1 proc.). Jest obecnie niższy o 14,8 procc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Wskaźnik możliwości przewozowych uległ dalszemu wzrostowi do poziomu 104,0 (+14,4 proc.).
Ożywienie gospodarcze?
Według Erika van Dort, dyrektora łańcucha dostaw w Capgemini, taki spadek oznacza ożywienie gospodarcze, bowiem jest mniejszy jak w poprzednich latach. - Od 2008 roku byliśmy świadkami corocznego gwałtownego wzrostu możliwości przewozowych w pierwszym kwartale, co prowadziło do obniżenia wskaźnika cen ,jednak w pierwszym kwartale 2015 efekt nie był tak ekstremalny jak w latach poprzednich. Jest to spowodowane ożywieniem gospodarki europejskiej, które spowodowało wzrost zapotrzebowania na możliwości przewozowe. Niezależnie od tego, niska cena oleju napędowego jest również dobrą wiadomością zarówno dla spedytorów i przewoźników – mówi Erik van Dort.
- Mimo niskiej ceny oleju napędowego, ceny transportu są na wyższym poziomie w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku. Wydaje się, że to inne czynniki mają większy wpływ na ceny transportu w tej chwili - dodaje Peter Förster, managing director transporeon.
Więcej informacji na temat Transport Market Monitora na stronie: www.transportmarketmonitor.com.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.