Dodaj ogłoszenie o pracy


DPD Polska sponsorem projektu integracyjnego - „Zobaczyć morze” - dla niewidomych i słabowidzących

DPD Polska została sponsorem dziesiątej, jubileuszowej edycji projektu integracyjnego dla niewidomych i słabowidzących „Zobaczyć morze”. W ramach akcji organizowanej przez Fundację Gniazdo Piratów w dniach 27 czerwca – 15 lipca br., odbędą się rejsy żaglowcami na pełnym morzu. Część załogi będą stanowić osoby niewidome i niedowidzące. Inicjatywa ta jest realizowana w ramach strategii CSR DPD Polska.
Celem projektu jest umożliwienie udziału w rejsie osobom, które z racji swej niepełnosprawności mogą nigdy nie doświadczyć morskiej przygody. Integracyjna formuła wyprawy pozwala im przeżyć wyjątkowe chwile w otoczeniu prawdziwych żeglarzy i pełnosprawnych uczestników. Wykonując obowiązki na statku we współpracy z zawodowymi marynarzami, niewidomi w pełni uczestniczą w pracach na żaglowcu, także tych związanych z nawigacją. W tegorocznej edycji przedsięwzięcia odbędą się dwa rejsy – z Gdyni do Oslo oraz z Oslo do Bergen. Pierwszy będzie wiódł śladami I, dziewiczej, edycji z 2006 roku – z Gdyni przez Kopenhagę i Goteborg do Oslo. W drugim rejsie planowana trasa to Oslo - Skagen - Stavanger – Bergen. Fundacja Gniazdo Piratów zwiększyła także liczbę uczestników, wprowadzając dodatkowy żaglowiec – Zjawa IV, który będzie w pełni przystosowany do bezwzrokowego nawigowania.
Tegoroczną edycję akcji Zobaczyć Morze swoim patronatem objął Prezydent RP Bronisław Komorowski, a także Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Kopenhadze i Oslo, Polskie Radio Jedynka, Centrum Wychowania Morskiego ZHP, Polski Związek Żeglarski oraz miesięcznik Żagle. Oprócz DPD Polska projekt sponsorowany jest przez spółki: Abplanalp, Haas Automation, E.C.E. Konrad Łukaszewicz, Lotos, Societe Generale Equipment Finance oraz Wizzair.

(źr. DPD Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.