Dodaj ogłoszenie o pracy


Powstaje giełda ładunków multimodalnych

VIIA+ powered by Wtransnet – to nowopowstająca giełda ładunków multimodalnych i prawdopodobnie też pierwsza giełda tego typu ładunków w Europie.
Wtransnet podpisał porozumienie z VIIA - SNCF Logistics w sprawie utworzenia giełdy ładunków multimodalnych. Wtransnet, to hiszpańska firma założona w 1996 roku w Barcelonie, która rozwija giełdy ładunków i zaawansowane systemy on-line do zarządzania transportem. Aktualnie Wtransnet zatrudnia ponad 150 pracowników, jest obecny w 23 krajach europejskich i w Ameryce Południowej i zrzesza ponad 10 tys. firm. VIIA jest filią Grupy SNCF Logistics, która działa i wprowadza na rynek usługi w dziedzinie kolejowych przewozów kombinowanych o wysokiej częstotliwości, zdolnych do załadowania standardowych naczep pojazdów ciężarowych. VIIA działa obecnie na dwóch liniach: AFA, od 2003, która łączy terminal w Aiton, we Francji z terminalem w Orbasssano we Włoszech, 5 razy dziennie, w obie strony i LORRY-RAIL, od 2007, oś łącząca Bettenbourg, w Luksemburgu i Le Boulou, na granicy francusko-hiszpańskiej z 4 liniami dziennie w obie strony. Pod koniec 2015 VIIA otworzy nową linię pomiędzy Calais i Le Boulou nazwaną VIIA Britanica. VIIA chce umożliwić transfery multimodalne ponad 500 tys. ciężarówkom rocznie od teraz do 2020 roku.
Pierwsza Multimodalna Giełda Ładunków VIIA+ powered by Wtransnet ma być w pełni operatywna od 1 czerwca 2015 i dostępna bezpłatnie przez trzy miesiące w ramach promocji zarówno dla użytkowników Linii Kolejowych jak i dla członków Wtransnet. Również inni operatorzy kolejowi i morscy wyrazili swoje zainteresowanie włączeniem swoich terminali do VIIA+ powered by Wtransnet.

(źr. Wtransnet)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.