Dodaj ogłoszenie o pracy


Więcej rejsów Stena Line na trasie Gdynia-Karlskrona

W roku 2014 przewozy frachtowe na trasie z Gdyni zanotowały znaczny wzrost o 14 procent w porównaniu z rokiem 2013, a pozytywny trend utrzymuje się również w tym roku. W reakcji na wzrost zainteresowania klientów frachtowych firma Stena Line uruchamia kolejne odejścia swoich promów.
– Pomimo silnej konkurencji w ostatnich latach odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki na trasie Gdynia-Karlskrona. Wierzymy, że wzrost będzie się utrzymywać i dlatego w tej chwili dodajemy kolejne rejsy w atrakcyjnych godzinach. Jesteśmy bardzo elastyczni i możemy szybko zmieniać i dopasowywać naszą ofertę do potrzeb rynku. To daje nam ogromną przewagę nad konkurencją – mówi Tony Michaelsen, Dyrektor linii promowych na region Bałtyku.

W tym roku w styczniu Stena Line dodała rejs w dwie strony w poniedziałki, jest to odpowiedz na zwiększony popyt na przewozy frachtowe w kierunku północnym z Gdyni. W połowie kwietnia został wprowadzony kolejny rejs w obie strony w piątki, w odpowiedzi na zwiększony popyt na przewozy frachtowe w kierunku południowym z Karlskrony.
– Przewozy frachtowe w obu kierunkach rosną, a pod koniec ubiegłego roku dostrzegliśmy ogromną potrzebę zwiększenia powierzchni ładunkowej. Dlatego w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększyliśmy liczbę rejsów z 28 do 32 w ciągu tygodnia – mówi Jacob Koch-Nielsen, Dyrektor ds. Przewozów Frachtowych w obszarze Skandynawii. Trasa jest w tej chwili obsługiwana przez trzy jednostki – Stena Vision, Stena Spirit oraz Stena Baltica. Cztery nowe kursy obsługiwane są przez jednostkę Stena Baltica.

(źr. Stena Line)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.