W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku Grupa Kuehne + Nagel poprawiła zyskowność netto o 2 procent, osiągając 153 miliony CHF, podczas gdy obrót netto pozostał bez zmian, a zysk brutto spadł nieznacznie w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zyski za omawiany okres wzrosły w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 r., pomimo zmiany kursu franka szwajcarskiego do euro, co obniżyło wynik o 7 procent.
Transport morski
Wielkość przewozów kontenerowych spadła nieznacznie (o 0,7 procent) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, co spowodowane było nieoczekiwanie małym wolumenem na liniach handlowych Azja-Europa oraz koncentracją na najbardziej zyskownej działalności. Jednakże, Grupie Kuehne + Nagel udało się zwiększyć zysk brutto za TEU o 2,2 procent, a także współczynnik skuteczności z 28,8 procent w roku poprzednim do 29,0 procent obecnie. EBIT (zysk przed odsetkami i podatkami) wzrósł o 2,2 procent.
Transport lotniczy
Rok 2015 rozpoczął się bardzo pomyślnie dla Kuehne + Nagel, wzrostem tonażu o 7 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Grupa uzyskała znaczący udział w silnej branży eksportu w Europie, a przy tym – niekiedy wbrew trendowi na rynku – zwiększyła wolumen w działalności eksportowej z Ameryki Północnej i Azji. Działalność w zakresie transportu lotniczego z Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki rozwijała się przy takich samych wolumenach, jak w analogicznym okresie roku ubiegłego. Współczynnik skuteczności wzrósł od 28,3 procent za pierwszy kwartał roku 2014 do znaczących 30,8 procent, zaś EBIT wzrósł o 9,7 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Transport drogowy
Pozytywny wzrost wyników został utrzymany, pomimo spadku obrotów netto o 15,2 procent ze względu na zaprzestanie działalności inwestycyjnej i niższe stawki wynikające ze spadających cen ropy. Jednakże EBIT wzrósł od 3 milionów CHF w analogicznym okresie roku ubiegłego do 4 milionów CHF ze względu na pozyskanie nowych klientów w interesujących nas segmentach rynku i rygorystyczne zarządzanie kosztami operacyjnymi.
Logistyka kontraktowa
Pozytywny trend w zakresie pozyskiwania nowych klientów trwał nadal w pierwszym kwartale 2015 r., chociaż zwolnił ze względu na zmniejszenie wolumenów przez obecnych głównych klientów w Europie Zachodniej. Silny frank szwajcarski w sposób nieproporcjonalny wpłynął na negatywny wzrost obrotów i zysku brutto. Zmiany strukturalne oraz negocjacje cen z klientami logistyki kontraktowej w Europie Zachodniej, a także nagromadzenie zasobów do wzrostu organicznego negatywnie wpłynęły na wynik. EBIT spadł o 9 milionów CHF w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
(źr. Kuehne + Nagel)