Dodaj ogłoszenie o pracy


Przesyłki Poczty Polskiej do odbioru na stacjach paliw

Poczta Polska podpisała z operatorem „Stacja z Paczką” umowę na odbiór przesyłek Poczty Polskiej na stacjach paliw należących do partnera projektu, firmy PKN ORLEN. Dla klientów operujących w segmencie e-commerce oznacza to dostęp do przesyłek 7 dni w tygodniu oraz finalnie możliwość doręczenia e-zakupów w 24 godziny od nadania.
Współpraca rusza od kwietnia 2015 roku, kiedy to klienci biznesowi Poczty Polskiej będą mogli nadawać przesyłki z możliwością ich odbioru na około 900 stacjach paliw ORLEN. W pierwszym etapie współpracy Poczta Polska udostępni możliwość odbioru na stacjach paliw PKN ORLEN przesyłek Kurier48 z terminem doręczenia/wydania 48 godzin. Wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji Elektroniczny Nadawca bezpośrednio w placówkach pocztowych. Do końca 2015 roku sieć odbioru przesyłek nadawanych Pocztą Polską w ramach Stacji z Paczką obejmować będzie łącznie około 1100 stacji paliw ORLEN.
Głównym celem współpracy między Pocztą Polską i operatorem Stacji z Paczką jest zapewnienie jak najbardziej dogodnego dla klientów – w skali kraju i jednocześnie w Europie Środkowo-Wschodniej – systemu odbioru przesyłek, szczególnie w odniesieniu do branży e-commerce. Obecnie Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich „door to door”, oferuje w blisko 4200 placówkach pocztowych usługę „odbiór w punkcie” przesyłki paczkowej lub kurierskiej. Dzięki podpisanej umowie Poczta Polska jeszcze bardziej zwiększy potencjał korzystania z usług paczkowych, rozszerzając sieć punktów odbioru przesyłek dla e-kupujących o dodatkowych około 900 lokalizacji na stacjach paliw PKN ORLEN. W pierwszym etapie sieć będzie obejmowała łącznie ponad 5100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw PKN ORLEN), spośród których niemal 18 proc. będą stanowiły placówki całodobowe.
Poczta Polska – przez nawiązanie współpracy z operatorem Stacja z Paczką – udostępnia największą w kraju sieć nadawczo-odbiorczą, która jest niemal 5 razy większa niż sieć alternatywnego operatora pocztowo kurierskiego, działającego na polskim rynku. Zakładanym efektem współpracy ma być również wzrost wolumenu przesyłek doręczanych przez Pocztę Polską oraz Stację z Paczką. Możliwości logistyczne operatorów są w tym zakresie 3 lub nawet 4-krotnie większe w odniesieniu do jednego punktu odbioru na stacji PKN ORLEN niż przepustowość alternatywnych punktów odbiorczych dostępnych na rynku.
– Dzięki podpisanej umowie z operatorem Stacja z Paczką chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Klienci dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki. Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN ORLEN i docelowo w punktach odbioru w ramach sieci retailowych – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Usługi paczkowo-kurierskie Poczty Polskiej z opcją „odbiór w punkcie” z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Liczba tak odbieranych przesyłek wzrosła o blisko 500 procent rok do roku. Taki wynik potwierdza to, co już od dłuższego czasu obserwowane na Zachodzie. Klienci chcą odbierać towar szybko i o dowolnej porze, a do tego jeszcze blisko miejsca zamieszkania.
– Konsolidacja rynku KEP, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć. Nasze doświadczenia biznesowe pokazują, że równie atrakcyjną opcją – tak dla firm z sektora kurierskiego, jak i samych klientów – może być współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja. Zwłaszcza, jeżeli każdy z partnerów może wnieść wartość dodaną względem tego, co oferują z osobna. Kluczem do sukcesu jest z pewnością kompatybilność oraz komplementarność usług rozszerzających ofertę każdej ze stron i szukanie takich płaszczyzn współpracy, dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania na krajowym i międzynarodowym rynku kurierskim - mówi Damian Puczyński, prezes zarządu Dazumi Sp. z o.o., operatora Stacji z Paczką
Połączone możliwości rynkowe Poczty Polskiej i Stacji z Paczką – pod względem: skali, zasięgu działania, osiąganych wolumenów przesyłek w przeliczeniu na jeden punkt nadawczo-odbiorczy oraz całodobowej obsługi paczek w niemal 18 proc. placówek – otwierają perspektywę współpracy z największymi, światowymi graczami sprzedaży internetowej, jak Amazon czy Zalando.
Połączenie sił Stacji z Paczką i Poczty Polskiej w tym zakresie tworzy nowe, znacznie większe możliwości i kierunki rozwoju dla każdego z operatorów. – Poczta Polska ma rozpoznawalną markę, wielomilionową rzeszę lojalnych klientów, doświadczenie branżowe oraz infrastrukturę. Z kolei Stacja z Paczką dysponuje strategicznie rozplanowaną – tak terytorialnie, jak i liczebnie – siecią całodobowych punktów nadawania i odbioru przesyłek na stacjach paliw PKN ORLEN, które stanowią doskonałe uzupełnienie sieci placówek Poczty Polskiej. Tym samym połączone siły i potencjał rynkowy Poczty Polskiej oraz Stacji z Paczką pozwalają zakładać, że wspólnie realizowane usługi przyczynią się w perspektywie długofalowej do trójstronnych korzyści – zarówno dla samych operatorów, jak też ich klientów – zaznacza Janusz Wojtas z Poczty Polskiej.
Znaczącą przewagą rynkową sieci udostępnianej przez Pocztę Polską i Stację z Paczką jest lokalizacja punktów nadawczo-odbiorczych dostępnych na terenie całego kraju, zarówno na obszarach miejskich, jak też wiejskich, gdzie dotychczas niezależni operatorzy nie chcieli oferować swoich usług. Obiekty sieci PKN ORLEN znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych oraz w ścisłych centrach dużych miast i mniejszych miejscowości. Tym samym – duża liczebność oraz równomierna, strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom Stacji z Paczką optymalny dostęp do wspólnie realizowanych usług.
W ciągu roku Poczta Polska będzie zwiększać funkcjonalność rozwiązania włączając kolejne usługi paczkowe i kurierskie, w tym usługę za pobraniem.

Stacja z Paczką to całodobowa usługa nadawania i odbierania przesyłek na wybranych stacjach paliw ORLEN, działająca według modelu multibrokera usług kurierskich współpracującego z uznanymi operatorami logistycznymi w Polsce i na świecie, w tym: UPS, K-EX, TBA Express. Aktualnie usługa obejmuje 900 punktów nadawczo-odbiorczych na stacjach paliw ORLEN zlokalizowanych w całej Polsce.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.