Dodaj ogłoszenie o pracy


Wzmocniona skrzynia biegów w Renault Trucks K

Optidriver Xtrem – to zautomatyzowana mechaniczna skrzynia biegów dostępna obecnie w pojazdach Renault Trucks K. Dzięki zaimplementowanej specjalnej strategii sterowania zmianą biegów i zdolności do przenoszenia dużych momentów obrotowych, pozwalających w każdych warunkach poruszać zestawy drogowe o masie całkowitej do 120 ton, Optidriver Xtrem jest szczególnie zalecana do zastosowań w transporcie górniczym, ponadnormatywnym i ciężkim transporcie budowlanym.
Ustanawiając nowe standardy pod względem wytrzymałości, prześwitu i siły napędowej, Renault Trucks K szczególnie dobrze spełnia potrzeby klientów użytkujących pojazdy w wymagających warunkach. W celu dalszego zwiększenia skuteczności w trudnych zastosowaniach, takich jak transport ciężkich ładunków w kopalniach i kamieniołomach, obecnie Renault Trucks oferuje pojazdy z gamy K także w wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver Xtrem.
Ta niezwykle wytrzymała skrzynia biegów jest wyposażona w wałek wejściowy z sześciorowkowym wielowypustem, zamiast czterorowkowego, a także powiększone koła zębate, poddane specjalnemu procesowi obróbki cieplnej. Umożliwia tworzenie zestawów drogowych o masie całkowitej do 120 t, zaś jej oprogramowanie sterujące w sposób ciągły dostosowuje strategię zmiany biegów do obciążenia pojazdu, w oparciu o dane przekazywane przez odpowiednie czujniki. Dzięki temu wybór przełożeń jest optymalny w każdych warunkach. Tym samym Renault Trucks zapewnia klientom wykonującym trudne zadania transportowe możliwość korzystania z zalet zautomatyzowanej skrzyni biegów, takich jak większy komfort jazdy i niższe zużycia paliwa. Ponadto, Optidriver Xtrem poprawia właściwości jezdne i zwiększa bezpieczeństwo pracy.

Dzięki połączeniu wytrzymałych pojazdów gamy K i skrzyni biegów Optidriver Xtrem, Renault Trucks oferuje efektywne rozwiązania dla najbardziej wymagających zastosowań transportowych.

(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.