Dodaj ogłoszenie o pracy


Mainfreight Poland rozwija działalność - nowy oddział w Poznaniu

Mainfreight Poland, operator logistyczny, konsekwentnie umacnia europejską sieć połączeń drogowych. Zgodnie ze strategią rozwoju w marcu  2015 roku firma otworzyła kolejny oddział - w Luboniu k/Poznania.



Nowy oddział Mainfreight Poland w Luboniu k/Poznania jest czwartym, po Pruszkowie, Katowicach i Warszawie, oddziałem firmy w Polsce. Poznański oddział specjalizuje się w przewozach  drobnicowych w eksporcie i imporcie do krajów Beneluksu. Stąd codziennie obsługiwane są bezpośrednie połączenia drogowe z centrami przeładunkowymi Wim Bosman Mainfreight Group w  Holandii oraz Belgii. Średni czas transportu z Polski wynosi 36 godzin. Poznański oddział będzie wspierać również krajową sieć transportową Mainfreight Poland, obsługując Klientów w zakresie transportu całopojazdowego, a także w ramach usług spedycji morskiej i spedycji lotniczej.  
- O wyborze Lubonia k/Poznania na kolejny oddział Mainfreight Poland zadecydowała jego lokalizacja - bliskość Autostrady 2 oraz skupienie centrów logistycznych. Dobra infrastruktura drogowa zapewnia szybkie połączenie z krajami Europy Zachodniej. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej efektywnie wspierać działalność biznesową naszych klientów, koncentrujących się na wymianie handlowej z Europą Zachodnią, zwłaszcza z krajami Beneluksu - powiedziała Beata Krawczyk, Dyrektor Zarządzająca Mainfreight Poland.     
Zakres świadczonych usług poznańskiego oddziału Mainfreight Poland będzie stopniowo rozszerzany. Planowane jest uruchomienie bezpośrednich stałych połączeń z Wielką Brytanią oraz usługi logistyki kontraktowej.

Sieć połączeń drogowych Mainfreight Poland obejmuje całą Europę. Firma posiada 70 pojazdów własnych, współpracuje z 200 podwykonawcami. Oferując swoim klientom kompleksowe usługi transportowe, Grupa Mainfreight działa w oparciu o certyfikaty – ISO 9001 i 14001, HACCP, LEAN & GREEN (proekologiczny system zarządzania). Firma obsługuje także transporty towarów wymagających specjalnych warunków przewozu oraz posiada zezwolenie na transport ADR (w tym materiały radioaktywne ADR7) i przewóz odpadów. Kierowcy są przeszkoleni również w zakresie bezpieczeństwa transportu produktów HiTech (według standardów określonych przez TAPA).

(źr. Mainfreight Poland)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.