Dodaj ogłoszenie o pracy


Rynek e-commerce – nastała era kupujących elastycznie

UPS oraz comScore, opublikowali raport z drugich europejskich  badań UPS Pulse of the Online Shopper™, w których poddają analizie wszystkie czynniki, które skłaniają konsumentów do zakupu w sieci. Wyniki pokazują, że nastała era „kupujących elastycznie” – użytkowników sieci, którzy łatwo zmieniają kanały i urządzenia, kiedy oceniają i nabywają produkty.
Badania stanowią część międzynarodowego studium, które miało na celu zidentyfikowanie wyłaniających się trendów i zostało przeprowadzone również w Azji, Brazylii, Meksyku i Stanach Zjednoczonych. Oto kluczowe globalne wnioski: kupujący w sieci domagają się alternatywnych miejsc dostawy i dodatkowych opcji płatności; technologie mobilne są katalizatorem zakupów wielokanałowych, a detaliści powinni wyeliminować ograniczenia; bezpłatne dostawy pozostają ważne, z większym naciskiem na zwroty.
Elastyczny termin dostawy i wygoda
Europejscy konsumenci oczekują pozytywnych doświadczeń podczas zakupów w internecie i tradycyjnych sklepach oraz elastyczności pod względem terminu i sposobu dostawy. Kupujący w sieci szukają alternatywnych opcji dostawy, zwłaszcza w Europie, gdzie 32 proc. wolałoby, żeby internetowe zamówienia były dostarczane w inne miejsca niż do domów, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednią edycją sondażu.
– W miarę rozwoju technologii i zmian w oczekiwaniach konsumentów „kupujący elastycznie” zaczynają domagać się wygody i pełnych informacji podczas robienia zakupów w sieci – powiedział Scott Aubuchon, wiceprezes ds. marketingu UPS Europe.
Znaczenie informacji e-commerce
Tylko 59 proc. kupujących jest zadowolonych z ilości informacji, które pomagają im ocenić, czy produkt spełni ich potrzeby. Na pytanie dotyczące informacji o dostawie ponad połowa (52 proc.) respondentów odpowiedziała, że lepsza byłaby przewidywana data dostawy, a nie liczba dni, które zajmie dostarczenie produktu. Jako, że nowe technologie internetowe i mobilne ułatwiają dokonywanie porównań, 35 proc. respondentów stwierdziło, że porównują ceny na smartfonie podczas pobytu w sklepie. Media społecznościowe również wpływają na decyzje zakupowe jednego na trzech europejskich konsumentów, a zarówno zadowoleni, jak i niezadowoleni klienci mówią, że dzielą się swoimi opiniami o zakupach w mediach społecznościowych.
Logistyka kluczowa
Ważne jest również oferowanie różnych opcji dostawy i elastycznego programu zwrotów – tylko 53 proc. respondentów jest zadowolonych z łatwości, z jaką mogą zwrócić lub wymienić towar kupiony w sieci. Wpływ mają też terminy dostawy – 58 proc. kupujących przerwało zakupy online ze względu na długi czas dostawy lub brak informacji o nim. Bezpłatne dostawy wciąż wpływają na decyzje zakupowe – 67 proc. respondentów twierdzi, że zaczekałoby 1-3 dni dłużej na bezpłatną przesyłkę krajową.

Informacje o badaniach UPS Pulse of the Online Shopper
W lipcu i sierpniu 2014 r. firma comScore przeprowadziła sondaż, w którym wzięło udział ponad 6200 kupujących w sieci z sześciu krajów europejskich: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.