Dodaj ogłoszenie o pracy


YANG MING Marine Transport - nowy armator kontenerowy na polskim rynku

Gdyńska spółka ASECO Container Services została wyłącznym polskim przedstawicielem tajwańskiego armatora  kontenerowego YANG MING Marine Transport Corp. Armator ten działa na rynku od 1972 roku, należy do globalnego aliansu CKYHE (COSCO, K-Line, Yang Ming, Hanjin, Evergreen) - ogłosił właśnie znaczny wzrost liczby połączeń żeglugowych w relacji Azja-Europa-Azja oraz w relacjach intra-europejskich. Począwszy od kwietnia 2015 roku, armator wprowadzi dziesięć nowych własnych statków – każdy o tonażu 14 tys. TEU – na sześciu serwisach dalekowschodnich, co zwiększy dotychczasowy potencjał przewozowy o około 20 proc. To z kolei umożliwi armatorowi wykorzystanie części floty do powiększenia możliwości przewozowych serwisów intra-europejskich i transatlantyckich oraz na umocnienie jego pozycji na obsługiwanych rynkach, m.in.:
•    Azja Południowo-Wschodnia i Daleki Wschód
•    Subkontynent Indyjski (IPBC)
•    Bliski Wschód
•    Basen Wschodni Morza Śródziemnego (m.in. Turcja, Izrael, Egipt, Jordania, Liban)
•    Wschodnie Wybrzeże U.S.A. wraz z odwozami
•    Australia
Poprawie lokalnej konkurencyjności Yang Ming na rynku polskim służyć będzie także rozwijana przez ASECO sieć depotów kontenerowych  na terenie całego kraju.

Grupa ASECO Container Services działa na europejskim rynku agencji żeglugowych od 1970 roku, skupiając sieć biur w Skandynawii, Europie Środkowo-Wschodniej oraz krajach bałtyckich. Polski oddział został założony w 2001 roku w Gdyni, jako polski agent takich armatorów, jak: Canada Maritime (CP Ships), Delphis, a w ostatnich latach TMCL Container Line.

(źr. ASECO Container Services)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.