Gdyńska spółka ASECO Container Services została wyłącznym polskim przedstawicielem tajwańskiego armatora kontenerowego YANG MING Marine Transport Corp. Armator ten działa na rynku od 1972 roku, należy do globalnego aliansu CKYHE (COSCO, K-Line, Yang Ming, Hanjin, Evergreen) - ogłosił właśnie znaczny wzrost liczby połączeń żeglugowych w relacji Azja-Europa-Azja oraz w relacjach intra-europejskich. Począwszy od kwietnia 2015 roku, armator wprowadzi dziesięć nowych własnych statków – każdy o tonażu 14 tys. TEU – na sześciu serwisach dalekowschodnich, co zwiększy dotychczasowy potencjał przewozowy o około 20 proc. To z kolei umożliwi armatorowi wykorzystanie części floty do powiększenia możliwości przewozowych serwisów intra-europejskich i transatlantyckich oraz na umocnienie jego pozycji na obsługiwanych rynkach, m.in.:
• Azja Południowo-Wschodnia i Daleki Wschód
• Subkontynent Indyjski (IPBC)
• Bliski Wschód
• Basen Wschodni Morza Śródziemnego (m.in. Turcja, Izrael, Egipt, Jordania, Liban)
• Wschodnie Wybrzeże U.S.A. wraz z odwozami
• Australia
Poprawie lokalnej konkurencyjności Yang Ming na rynku polskim służyć będzie także rozwijana przez ASECO sieć depotów kontenerowych na terenie całego kraju.
Grupa ASECO Container Services działa na europejskim rynku agencji żeglugowych od 1970 roku, skupiając sieć biur w Skandynawii, Europie Środkowo-Wschodniej oraz krajach bałtyckich. Polski oddział został założony w 2001 roku w Gdyni, jako polski agent takich armatorów, jak: Canada Maritime (CP Ships), Delphis, a w ostatnich latach TMCL Container Line.
(źr. ASECO Container Services)