Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Port Szczecin wyróżnione za portowe rozwiązania informatyczne

Izba Celna w Szczecinie wyróżniła Manfreda Michela - prezesa zarządu spółki DB Port Szczecin za zaangażowanie we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych w porcie, pozwalające na kompleksowe podejście do klienta, łączące podniesienie standardów obsługi klienta z bezpieczeństwem i skutecznością kontroli. Izba Celna w Szczecinie po raz pierwszy przyznała wyróżnienie współpracującej firmie.

W DB Port Szczecin wprowadzono nowoczesne rozwiązanie informatyczne CMS (Container Management System), które pozwala wszystkim podmiotom mającym do niego dostęp na śledzenie online przemieszczania i statusu kontenera w czasie rzeczywistym. Wszystkie organy administracji państwowej biorące udział w dopuszczaniu towaru do importu mają dostęp do systemu i w nim zwalniają towar, czyli dopuszczają go do dalszego procedowania. O tym, czy kontener będzie mógł opuścić terminal, decyduje Urząd Celny. Rozwiązanie praktycznie pozwoliło na wprowadzenie Single Window, czyli jednego miejsca zgłaszania towaru do odprawy. Kolejnym ułatwieniem wprowadzonym we współpracy między Izbą Celną i innymi służbami, a DB Port Szczecin jest One Stop Shop. To formuła dokonywania kontroli towarów w jednym czasie i w jednym miejscu przez wszystkie zainteresowane inspekcje. W przypadku Szczecina wyznaczone zostały miejsca i godziny kontroli, opisane w regulaminie terminalu kontenerowego dla klientów. W kontrolach zawsze obok spedytora reprezentującego importera uczestniczy przedstawiciel operatora portowego. Rozwiązanie to znacznie skraca czas potrzebny łącznie na wszystkie kontrole, a co za tym idzie, obniża koszty.
 - Otwartość i aktywne wsparcie, ze strony urzędu celnego, w poprawie administracyjnych procesów kontrolnych, pozwoliło w sposób znaczący skrócić czas urzędowej obsługi kontenerów, a co za tym idzie zredukować koszty importera związane z inspekcjami towarów. Nie jest to jedynie nasza opinia, ale także tych najbardziej zainteresowanych, czyli importerów bądź działających w ich imieniu spedytorów. W tym miejscu chciałbym serdecznie podziękować przedstawicielom Służby Celnej w Szczecinie - powiedział Manfred Michel Prezes Zarządu DB Port Szczecin Sp. z o.o.

Dzięki wdrożonym rozwiązaniom, średni czas urzędowej obsługi np. kontenera chłodniczego, którego odprawa łącznie z inspekcjami innych służb trwa w innych portach minimum dwa dni, skróciła się do ok. 4 godzin licząc od momentu podstawienia do kontroli do czasu zwolnienia. Dla importera łączy się to ze znacznymi oszczędnościami.

(źr. DB Port Szczecin)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.