Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne + Nagel - rekordowy wynik za 2014 r.

Grupa Kuehne + Nagel podsumowała wyniki za rok 2014. Firma osiągnęła w ubr. obrót netto w wysokości 17 501 milionów CHF, który był o 1,9 proc. (w stałej walucie o 5,1 proc.) jak w 2013 w roku. Zysk brutto wzrósł o 0,5 proc. (w stałej walucie o 2,9 proc.) i osiągnął pułap 6 288 milionów CHF. Dochody zwiększyły się o 6,1 proc. (w stałej walucie o 9,7 proc.) do poziomu 644 milionów CHF. Wszystkie regiony odnotowały wzrost obrotu netto: Bliski Wschód, Azja Środkowa i Afryka o 3,5 proc.; region Azji i Pacyfiku o 2,1 proc.; Ameryki o 1,9 proc. oraz Europa o 1,7 proc. Zysk brutto wzrósł o 0,5 proc. i wyniósł 6 288 milionów w 2014 r. Na Bliskim Wschodzie, w Azji Środkowej i Afryce, zysk brutto wzrósł o 3,9 proc. W Europie odnotowano wzrost zysku brutto o 0,8 proc., w regionie Azji i Pacyfiku zmniejszył się o 0,7 proc., natomiast w Amerykach nastąpił spadek o 1,8 proc..
- Nagła poprawa w pionie transportu lądowego w znacznym stopniu przyczyniła się do poprawy rentowności. Chciałbym również podkreślić doskonałe wyniki w transporcie lotniczym oraz dalszą poprawę wyników w logistyce kontraktowej. W zakresie transportu morskiego odnotowaliśmy wzrost obrotów i utrzymaliśmy marże na stałym poziomie, pomimo znacznej zmienności stóp i negatywnych wpływów walutowych. Łącząc nasze kompetencje w zakresie przemysłu, innowacyjność i efektywne zarządzanie kosztami, wzmacniamy naszą pozycję na rynku, jednocześnie tworząc wartość dodaną dla naszych klientów – skomentował wyniki Dr Detlef Trefzger, CEO Kuehne + Nagel.
Transport morski
Kuehne + Nagel w roku 2014 obsłużył ponad 3,8 miliona TEU, co stanowi zwiększenie o 242 tys. kontenerów (+7 proc.) w porównaniu do 2013 r. Warto ddoać, że był to znacznie szybszy wzrost, niż ten obserwowany na ogólnoświatowym rynku transportu morskiego, który wzrósł o około 4 proc. W szczególności, spółka maksymalnie wykorzystała możliwości gospodarcze, które niosła ze sobą poprawa sytuacji ekonomicznej w USA oraz odnotowała znaczne wzrosty obrotów na transpacyficznych i transatlantyckich szlakach handlowych. W zakresie transportu pomiędzy Azją i Europą, Kuehne + Nagel skoncentrował się na stabilności marż i nie brał udziału w zaciekłej konkurencji cenowej. Rozwiązania specjalistyczne, takie jak kontenery chłodnicze i LCL (przesyłki drobnicowe), również stanowiły obszar znacznego zwiększenia obrotów.
Transport lotniczy
W pionie transportu lotniczego, tutaj tez operator kontynuował pasmo sukcesów w 2014 r. Oprócz wzrostu rentowności, spółka zwiększyła ilość obsłużonego tonażu o 5,3 proc. na rynku, który odnotował umiarkowany wzrost o 3 do 4 proc., tym samym umacniając swoją pozycję jako drugi największy spedytor lotniczy na świecie. Kluczem do sukcesu w tym pionie są specyficzne dla branży produkty transportu lotniczego, które zaowocowały pozyskaniem znaczących kontraktów w sektorach towarów farmaceutycznych, motoryzacyjnych i przemysłowych. Zaobserwowano również wzrost popytu na produkt "KN EngineChain" wprowadzony w 2013 r., stanowiący specjalną usługę dla transportu i obsługi silników samolotowych.
Transport lądowy
W pionie transportu lądowego, w 2014 roku  nastąpiła znaczna poprawa wyników. Strategia "Road 2 Profit", wprowadzona w 2013 r., a następnie konsekwentnie stosowana, wywarła szybki i trwały wpływ na sytuację spółki. Strategia ta oparta jest na optymalizacji portfela produktów, koncentracji na konkretnych grupach klientów oraz scentralizowanych zakupach pojemności ładunkowej. Podczas, gdy priorytetem było poprawienie wyników czy opracowanie innowacyjnych usług i to pozostało w centrum uwagi spółki: na przykład produkt "I2M Overland" wprowadzony w 2014 r. pozwala klientom na planowanie i zarządzanie logistyką zaopatrzeniową w łańcuchu dostaw w bardziej wydajny sposób.
Logistyka kontraktowa
Zaobserwowano utrzymywanie się pomyślnego rozwoju wyników w pionie logistyki kontraktowej. Firma koncentrowała się na rozwiązaniach i usługach przeznaczonych dla klientów z wybranych sektorów, prowadzących działalność międzynarodową. Pozyskała złożone i innowacyjne projekty z najważniejszymi klientami z całego świata, z sektorów farmaceutycznego, motoryzacyjnego i e-commerce. Jednocześnie wzrost działalności prowadzonej z dotychczasowymi klientami znacznie przekroczył wzrost odnotowany na rynku. Obrót netto w pionie logistyki kontraktowej zwiększył się o 4,4 proc. (w stałej walucie o 6 proc.).

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.