Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Group Trucks podsumowało rok 2014

Volvo Groups Trucks Polska podsumowało rok 2014 i zaprezentowało nową organizację Europe Central East North, w ramach której od początku 2015 r. funkcjonuje rynek polski.
Rynek pojazdów ciężarowych o dmc ≤ 16 ton zakończył rok 2014 sprzedażą nowych i zarejestrowanych pojazdów na poziomie 15356. Volvo Trucks uplasowało się na 3. miejscu z udziałem w rynku 17,1 proc. (sprzedano 2632 pojazdy). Udział marki w rynku zwiększył się 0,9 proc. Z kolei Renault Trucks zakończył ubiegły rok z 6 proc. udziałem w rynku (sprzedano 928 aut). Volvo należy jednocześnie do liderów rynku pod względem najlepiej zbywalnych pojazdów ciężarowych na rynku wtórnym. Firma prowadzi również aktywną sprzedaż kontraktów serwisowych. W roku ubiegłym z całej puli sprzedanych pojazdów 42,5 proc. zostało objętych kontraktem serwisowym. Nowe „złote kontrakty serwisowe” zapewniające 100 proc. dyspozycyjność stanowiły 35 proc. ogólnej liczby kontraktów. Znacznie lepsze wyniki w kontraktach serwisowych miało Renualt Trucks, wśród których kontrakty serwisowe Excellence stanowiły 75 proc. ogólnej liczby zawartych umów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się systemy zarządzania flotą, w tym kontroli zużycia paliwa – Dynafleet i Optifleet, a także usługi finansowe. Niemal co drugi samochód ciężarowy Volvo i Renault Trucks był finansowany przez VFS Usługi Finansowe Polska. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych najmem długoterminowym, aż o 45 proc. wzrosłą liczba tego typu umów w stosunku do roku 2013 i to dla obu marek. Skraca się też okres najmu, do tej pory standardem był okres 36-miesięczny, obecnie coraz więcej klientów jest zainteresowanych kontraktami 24-miesięcznymi oraz krótszymi.
Rok pod znakiem stabilności
Rok 2014 był pierwszym okresem rozliczeniowym po połączeniu się w jedną grupę w 2013 r. dwóch marek Volvo Trucks i Renault Trucks. Firma określa ubiegły rok jak czas stabilizacji. Ubiegły rok był również wyjątkowy jeszcze z jednego powodu – 20-lecia Volvo Trucks i Renault Trucks oraz VFS Usługi Finansowe w Polsce. Z tej okazji odbyły się liczne spotkania ze Klientami, a podsumowaniem była uroczysta gala pod hasłem „20 lat razem” (5 września 2014 r. w Filharmonii Narodowej w Warszawie). Z tej okazji na rynek trafiły limitowane edycje samochodów ciężarowych Volvo FH i Renault Trucks T.
Vlovo Trucks pokazało też szereg nowości technologicznych, wśród których na uwagę zasługuje m.in. dwusprzęgłowa skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch – to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku pojazdów ciężarowych. Koncern przez cały czas promował też ekonomikę paliwową – wzorem lat poprzednich zorganizowano IV Mistrzostwa Kierowców w Jeździe Ekonomicznej „The Drivers Fuel Chalange by Volvo Trucks”. Konkurs był też częścią programu promocji nowego modelu Volvo FH z silnikiem spełniającym normę  spalin EURO6.

Podobnie dla Renulat Trucks rok 2104 upłynął pod hasłem promocji nowej gamy pojazdów z silnikami EURO6 – model Renault Trucs T szybko zyskał uznanie klientów, a także stał się ulubieńcem mediów, które przyznały m.in. tytuł International Truck of the Year 2015, a kapituła polskich dziennikarzy branżowych uhonorowała gamę T tytułem Master Truck of The Year 2104. Podobnie jak Volvo, również Renault Trucks organizuje konkurs dla kierowców, w ubiegłym roku odbyła się VI edycja konkursu Optifuel Chalange, który potwierdził znakomitą ekonomikę silników nowych modeli Renault Trucks T. Hasłem kampanii promującej nowe pojazdy było „Pojazd przynosi zysk”, co odzwierciedla doskonałe rozwiązania w zakresie ekonomicznej jazdy. Rok 2014 był również wyjątkowy dla Renault Trucks nie tylko z powodu 20-lecia obecności w Polsce, ale jubileuszu 120-lecia marki Renault Trucks. To 120 lat temu Marius Berliet pokazał światu swój pierwszy samochód ciężarowy, który dał początek francuskiej marce.
Zmiany w strukturze poprawią decyzyjnosć
Koncern wprowadził nie tylko zmiany w produktach, ale również zmiany w strukturze organizacyjnej. W wyniku tych zmian polska organizacja rynkowa Volvo Group Trucks Sales Poland- reprezentująca marki Volvo Trucks i Renault Trucks – jest do 1 stycznia 2015 r. częścią nowo utworzonego i obejmującego 6 krajów rynku Europe Central East North. Zmiany te wynikają ze zmian globalnych w całej Grupie, a ich celem jest skonsolidowanie odpowiedzialności za sprzedaż w jedną globalną sieć sprzedaży. Poza Polską w skład Europe Central East North wchodzą obecnie Kraje Bałtyckie – Litwa, Łotowa, Estonia oraz dwa kraje nowo dołączone, nie będące wcześniej częścią rynku sprzedażowego Europy Centralno – Wschodniej – Białoruś i Ukraina.
- Grupa Volvo Trucks uporządkowała strukturę w celu poprawy decyzyjności na poziomie lokalnym, dzięki czemu będziemy jeszcze bliżej Klienta – mówiła podczas konferencji prasowej w dniu 17 lutego Małgorzata Kulis vicepresident Europe Central East North Volvo Group Trucks.
Na czele organizacji – jako vicepresident Europe Central East North – stanęła odpowiedzialna dotychczas za polski rynek Małgorzata Kulis, która jednocześnie nadal pełni funkcję dyrektora zarządzającego w Polsce.

(red)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.