Liczba paczek obsłużonych przez InPost w ramach Paczkomatów® wzrosła o ponad 90,5 proc. wobec 2013 roku i o 440 proc. w porównaniu do 2012 roku. Przeciętny klient zamówił w 2014 roku o 17 proc. paczek więcej niż rok wcześniej. Rekord wydań w ciągu 1 dnia z jednego Paczkomatu® InPost w grudniu 2014 to 512 paczek, czyli średnio co 3 minuty.
- Ograniczone opcje dostawy są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73 proc.). Aż 58 proc. paczek odbieranych jest z Paczkomatów® InPost poza standardowymi godzinami pracy lokali usługowych – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela sieci Paczkomatów® InPost.
W 2014 roku we wszystkich Paczkomatach® InPost zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Uruchomiono także serwis Szybkie Zwroty służący do szybkiego i wygodnego nadawania lub zwracania towarów do sklepów internetowych.
Grupa Integer.pl podpisała też w ubr. umowę o strategicznej współpracy z serwisem Allegro. Dzięki temu w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może teraz dodać nowe możliwości w ramach Paczkomatów albo listu poleconego. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.
Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 6,5 tys. e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30 tys. sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z urządzeń tych skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98 proc. paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98 proc. użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97 proc. z nich poleca je znajomym.
Paczkomaty® InPost działają już na 5 kontynentach, między innymi w takich krajach, jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – około 4000 urządzeń. Spółka planuje instalację kolejnych 6 tys. terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie.
(źr. InPost)