15 lat temu, w styczniu 2000 roku FM Logistic rozpoczęło realizację pierwszego projektu logistycznego w Polsce dla firmy Carrefour. Początkowo w ramach współpracy operator odpowiadał za magazynowanie i dostawy do 9 sklepów sieci. Przez kolejne lata rozszerzano zakres wspólnych działań zgodnie z zapotrzebowaniem rozwijającego się rynku i dzisiaj, po 15 latach FM Logistic pełni rolę magazynu centralnego sklepów z centralnej i północnej Polski.
- Nasza wieloletnia współpraca to idealny przykład synergii pomiędzy klientem i operatorem. Dzięki temu, że od samego początku staraliśmy się pełnić rolę doradcy i aktywnie poszukiwaliśmy optymalnych rozwiązań, byliśmy w stanie dopasowywać zakres usług do zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości rynkowej – mówi Marek Podsiadło, dyrektor Platformy Logistycznej FM Logistic w Tomaszowie Mazowieckim.
W 2000 roku rynek sieci handlowych dopiero budował swój zasięg w Polsce. Na starcie przy obsłudze klienta Carrefour, firma FM Logistic zatrudniła 100 osób, dzisiaj to zespół liczący 500 pracowników. W 2000 roku obsługiwano na wejściu do magazynu 382 palety, podczas gdy obecnie ta aktywność to 1800 palet w pikach nawet do 3000 dziennego przyjęcia. W regałach składuje się średnio 24 tys. palet z możliwością składowania do 35 tys. Każdego dnia towary transportowane są przez 90 samochodów i 6 przewoźników do 283 sklepów franczyzowych, 40 hipermarketów i 83 supermarketów. Dla porównania, 15 lat temu FM Logistic wysyłało 4 samochody do 9 sklepów sieci. Od września 2014 roku FM Logistic prowadzi magazyn centralny dla całej sieci Carrefour w dystrybucji noon food. To oznacza, że operator obsługuje nie tylko sklepy z centralnej i północnej Polski, ale również placówki obsługiwane przez magazyn południowy w Będzinie (31 hipermarketów i 61 supermarketów). FM Logistic wdrożył też dla Carrefour projekt centrum konsolidacyjnego dla kilku kluczowych dostawców pozwalający im samodzielnie zarzadzać poziomem zapasów.
Serwisy świadczone przez FM to: klasyczne składowanie produktów w regałach, kompletacja zamówień na wszystkich poziomach jednostek logistyczncych zarówno z produktów składowanych jak i dostarczancyh w tzw. tranzycie, etykietowanie-polonizacja, zarządzanie pustymi opakowaniami, usługa planowania transportu dla wszystkich magazynów i baz przeładunkowych CRF w Polsce,odbiory bezpośrednie towarów od dostawców oraz usługi transportowe w całym kraju Operator odpowiada za obsługę wejścia i wyjścia artykułów takich jak: napoje, alkohole, produkty spożywcze, chemia, bazar, tekstylia, drobna elektronika i papierosy. Wszystkie procesy realizowane są z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi informatycznych i procedur.
(źr. FM Logistic)