Dodaj ogłoszenie o pracy


Dzwonienie, picie i jedzenie podczas prowadzenia pojazdu – czyli jak grzeszą kierowcy...

84 proc. kierowców przyznaje, że wykonuje w czasie jazdy czynności z nią nie związane, co też jednocześnie ich rozprasza. Do najczęściej wykonywanych czynności należą: wykonywanie połączeń telefonicznych (73 proc.),  picie (42 proc.) i jedzenie (37 proc.) – wskazują badania LeasePlan MobilityMonitor. Ale…, co ciekawe, polscy kierowcy zajęli jedno z ostatnich miejsc w rankingu „niebezpiecznej jazdy”.
W ankiecie online, przeprowadzonej przez TNS na zlecenie LeasePlan, udział wzięło ponad 3 tysiące kierowców flotowych z 20 krajów. Jednym z badanych aspektów było korzystanie z urządzeń mobilnych w czasie jazdy. Z ogólnego zestawienia wynika, że 7 na 10 kierowców korzysta podczas prowadzenia z telefonów (73 proc.) a jedna piąta badanych (22 proc.) wysyła wiadomości tekstowe lub sprawdza portale społecznościowe w czasie jazdy. Kobiety robią to częściej niż mężczyźni (23 proc. wobec 19 proc.).
Okazuje się, że w rankingu niebezpiecznych zachowań za kierownicą przodują kierowcy z Europy Zachodniej, a dokładniej z Francji, Luksemburga i Holandii. To oni wysyłają wiadomości testowe i korzystają z mediów społecznościowych w czasie jazdy znacznie częściej niż kierowcy z innych krajów. Kierowcy z USA wykazują się w tej kwestii szczególną ostrożnością. Co ciekawe w Polsce zaledwie 1 proc. badanych kierowców przyznało się do sprawdzania profili na portalach społecznościowych w czasie jazdy, co plasuje nas na przedostatnim miejscu zestawiania spośród dwudziestu krajów. W porównaniu do 25 proc. Holendrów to bardzo mało. Oprócz telefonów w samochodach sięgamy również po jedzenie (37 proc.) i picie (42 proc.), a co 10 badanych przyznaje się również do palenia podczas jazdy. Nakładanie makijażu czy golenie to na szczęście rzadkość…
- Debata na temat korzystania z telefonów podczas jazdy nasila się na całym świecie. Fleet managerowie, a w wielu krajach również instytucje państwowe, wzmacniają swoje wysiłki w celu informowania kierowców o zagrożeniach związanych z wykorzystaniem smartfonów podczas jazdy. Działania te obejmują zniechęcenie, a nawet kompletne zakazy. W przyszłości, nowe technologie będą w stanie powstrzymać kierowców przed wykorzystaniem urządzeń mobilnych, innych niż sterowanych za pomocą zestawu głośnomówiącego – mówi Anna Wiśniewska, kierownik ds. rozwoju biznesu w LeasePlan Fleet Management Polska. Czynniki behawioralne, które najczęściej przyczyniają się do powstawania kolizji to: zmęczenie, za duża prędkość, presja czasu, czynniki rozpraszające oraz rozmowy telefoniczne. Wiele z tych złych nawyków można wyeliminować z codziennej jazdy. Dlatego stawiamy na edukację kierowców w tym zakresie a nasz SafePlan pomaga zrozumieć, że zmiana zachowań podczas jazdy pojazdem jest niezbędna dla bezpieczeństwa – dodaj ekspert LeasePlan.
Instytut Transportu Politechniki i Uniwersytetu Stanu Wirginia (Virginia Tech Transportation Institute) przeprowadził badanie wpływu korzystania z telefonów przenośnych i telefonów z zestawem głośnomówiącym na prowadzenie pojazdów i ryzyko zdarzeń o znaczeniu decydującym dla bezpieczeństwa (‘The Impact of Hand-Held and Hands-Free Cell Phone Use on Driving Performance and Safety Critical Event Risk’). Wskazuje ono, iż trzykrotnie wzrasta ryzyko wypadku podczas wykonywania składowychkładowych czynności wzrokowo-manualnych wynikających z korzystania z telefonów przenośnych i innych urządzeń mobilnych np. sięgania po telefon, wybierania numeru i wysyłania wiadomości SMS. Wyniki badania jasno potwierdzają, że rozkojarzenie kierowcy stanowi realne zagrożenie.
(źr. LeasePlan Fleet Management)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.