Dodaj ogłoszenie o pracy


ERS Railways uruchamił kolejne połączenie intermodalne

ERS Railways razem z niemieckim operatorem logistycznym DLS (Land und See Speditionsgesellchaft) uruchomił drugie regularne połączenie z Polski do Niemiec.

Po uruchomionym w 2013 roku połączeniu pomiędzy Warszawą a Krefeld, firmy zdecydowały o rozszerzeniu współpracy i uruchomiły kursujący 3 razy w tygodniu regularny pociąg Kopernikus II pomiędzy Swarzędzem a Krefeld. Każdy pociąg składa się z 18 podwójnych wagonów kieszeniowych zdolnych do przewozu 36 naczep standardowych i typu MEGA. Czas przejazdu wynosi około 18. godzin, co stanowi dużą konkurencję dla tradycyjnego transportu drogowego w sytuacji, gdy ciężarówkę prowadzi jeden kierowca. Dodatkowym atutem jest regularność odjazdów. Z Krefeld pociąg odjeżdża w poniedziałki, środy i soboty, natomiast ze Swarzędza - we wtorki, czwartki i niedziele. Istotnym faktem jest również ekologiczna opłacalność tego rozwiązania. Według wyliczeń jedna naczepa jadąca na pociągu to zaoszczędzone 1,1 tony CO2 na całej trasie.

Pomysłodawcą jest firma DLS, natomiast wykonawcą usługi firma ERS Railways. To właśnie ERS zapewnia dostępność wagonów, lokomotyw i trakcji na całej trasie oraz świadczy usługi terminalowe zlecone firmie CLIP Logistics.
Warto przypomnieć również, że od połowy 2012 roku firma ERS Railways realizuje regularne wahadłowe przewozy intermodalne ze Swarzędza do Rotterdamu. W tej relacji pociągi odjeżdżają 6 razy w tygodniu w obu kierunkach. Razem z pociągami dla firmy DLS daje to w sumie 9 pociągów tygodniowo odjeżdżających ze Swarzędza.

(źr. ERS Railways)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.