W wyniku procesu prywatyzacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wyłonił najlepszą ofertę na przejęcie spółki Port Gdański Eksploatacja (PGE), która została złożona przez operatora portowego Mariner Capital Limited (Mariner)
Zgodnie z procedurą przetargową, jako wynik przedłożenia najwyższej oferty, Mariner otrzymał wyłączność na ustalenie z PGE szczegółów umowy przejęcia, jak i na porozumienie się w sprawie pakietu socjalnego ze związkami zawodowymi. Rozmowy Marinera z obydwoma zainteresowanym stronami przebiegły pomyślnie w wyznaczonym przez procedurę przetargową czasie i obecnie firma przygotowuje się na przejęcie kontroli nad prywatyzowaną spółką, która jest głównym operatorem przeładunkowym w części wewnętrznej Portu Gdańsk, rocznie przeładowującym ok. 3,5-4 mln ton (w tym m.in. kontenery, węgiel, koks, zboża, wyroby stalowe czy złom).
Mariner ma również w swoich planach szeroko zakrojony program inwestycyjny po przejęciu PGE, m.in. powiększenie zdolności magazynowych, nowe systemy przenośnikowe oraz unowocześnienie sprzętu jeżeli chodzi o operacje na ładunkach masowych, natomiast w przypadku terminalu kontenerowego, firma planuje zakupić nowy sprzęt przeładunkowy (m.in. reachstackery) oraz zmodernizować istniejący, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe. Ponadto Mariner chce zainwestować w nowoczesne systemy informatyczne, zarówno zwiększające efektywność operacji na ładunkach (np. automatyzacja bram, bezprzewodowa komunikacja, całościowy system zarządzania terminalem), jak i ułatwiające klientom korzystanie z usług PGE (np. serwis online umożliwiający wstępne zamawianie usług portowych oraz śledzenie postępów prac).
O Mariner Capital Limited
Posiadający swoją główną siedzibę na Malcie Mariner Capital Limited jest niezależnym inwestorem, developerem i operatorem portowym, częścią Marin Hili Holdings. W portfolio firmy znajdują się morskie terminale kontenerowe: Baltic Container Terminal Riga na Łotwie (od 1996 roku), Terminal Intermodale Venezia we Włoszech (od 2002) oraz Durres Container Terminal w Albanii (od 2012). Naczelnym celem Mariner Capital Limited jest sprostanie nieustannie zmieniającym się wymaganiom kontenerowych linii żeglugowych, zarówno od strony morza, jak i lądu, oraz zwiększanie efektywności swoich terminali dla dobra klientów firmy.
(źr. Actia Forum)
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce