Dodaj ogłoszenie o pracy


Czy Mariner Capital przejmie Port Gdański Eksploatacja?

W wyniku procesu prywatyzacji Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wyłonił najlepszą ofertę na przejęcie spółki Port Gdański Eksploatacja (PGE), która została złożona przez operatora portowego Mariner Capital Limited (Mariner)

Zgodnie z procedurą przetargową, jako wynik przedłożenia najwyższej oferty, Mariner otrzymał wyłączność na ustalenie z PGE szczegółów umowy przejęcia, jak i na porozumienie się w sprawie pakietu socjalnego ze związkami zawodowymi. Rozmowy Marinera z obydwoma zainteresowanym stronami przebiegły pomyślnie w wyznaczonym przez procedurę przetargową czasie i obecnie firma przygotowuje się na przejęcie kontroli nad prywatyzowaną spółką, która jest głównym operatorem przeładunkowym w części wewnętrznej Portu Gdańsk, rocznie przeładowującym ok. 3,5-4 mln ton (w tym m.in. kontenery, węgiel, koks, zboża, wyroby stalowe czy złom).
Mariner ma również w swoich planach szeroko zakrojony program inwestycyjny po przejęciu PGE, m.in. powiększenie zdolności magazynowych, nowe systemy przenośnikowe oraz unowocześnienie sprzętu jeżeli chodzi o operacje na ładunkach masowych, natomiast w przypadku terminalu kontenerowego, firma planuje zakupić nowy sprzęt przeładunkowy (m.in. reachstackery) oraz zmodernizować istniejący, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe. Ponadto Mariner chce zainwestować w nowoczesne systemy informatyczne, zarówno zwiększające efektywność operacji na ładunkach (np. automatyzacja bram, bezprzewodowa komunikacja, całościowy system zarządzania terminalem), jak i ułatwiające klientom korzystanie z usług PGE (np. serwis online umożliwiający wstępne zamawianie usług portowych oraz śledzenie postępów prac).

O Mariner Capital Limited
Posiadający swoją główną siedzibę na Malcie Mariner Capital Limited jest niezależnym inwestorem, developerem i operatorem portowym, częścią Marin Hili Holdings. W portfolio firmy znajdują się morskie terminale kontenerowe: Baltic Container Terminal Riga na Łotwie (od 1996 roku), Terminal Intermodale Venezia we Włoszech (od 2002) oraz Durres Container Terminal w Albanii (od 2012). Naczelnym celem Mariner Capital Limited jest sprostanie nieustannie zmieniającym się wymaganiom kontenerowych linii żeglugowych, zarówno od strony morza, jak i lądu, oraz zwiększanie efektywności swoich terminali dla dobra klientów firmy.
(źr.  Actia Forum)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.