9. grudnia 2014 roku PCC Intermodal poinformowało o oficjalnym zakończeniu procesu rozbudowy terminalu we Frankfurcie nad Odrą. Terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne. Obecnie obiekt jest obsługiwany przez suwnicę bramową, która umożliwia wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych oraz dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstaker, które dotychczas pracowały na terminalu.
Wyposażenie obiektu w suwnicę umożliwia obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.
Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany na granicy PL/DE. Może pełnić funkcję hub’u do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód –Zachód. PCC Intermodal włączył ten terminal do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych już w 2008 roku. Wówczas rozpoczął się proces intensywnego rozwoju połączeń międzynarodowych, via Frankfurt uruchomiono regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu. Dzięki ciągłemu rozwojowi sieci jest on bardzo dobrze skomunikowany z kluczowymi dla transportu regionami. Terminal na bazie dziennej obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. Obecnie w korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z/do Kutna (centralna Polska); 4 pociągi z/do Rotterdamu, 5 pociągów z/do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu Duisburg. Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe – piąte regularne połączenie do Rotterdamu.
(źr. PCC Intermodal)