Dodaj ogłoszenie o pracy


Rozbudowa terminalu PCC Intermodal we Frankfurcie zakończona

9. grudnia 2014 roku PCC Intermodal poinformowało o oficjalnym zakończeniu procesu rozbudowy terminalu we Frankfurcie nad Odrą. Terminal zyskał nowe moce przerobowe i znacznie powiększył parametry operacyjne. Obecnie obiekt jest obsługiwany przez suwnicę bramową, która umożliwia wykonanie do 20 przeładunków na godzinę, zarówno kontenerów jak i naczep samochodowych oraz dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstaker, które dotychczas pracowały na terminalu.
Wyposażenie obiektu w suwnicę umożliwia obsługę pociągów znajdujących się na wszystkich 4 torach, po obu stronach terminalu. Suwnica porusza się z prędkością 120 metrów na godzinę, a jej rozpiętość wynosi 70 metrów. Pod suwnicą można piętrzyć kontenery na 3 poziomach, jej maksymalny udźwig to 41 ton.

Terminal we Frankfurcie jest zlokalizowany na granicy PL/DE. Może pełnić funkcję hub’u  do dalszej dystrybucji ładunków na linii Wschód –Zachód. PCC Intermodal włączył ten terminal do swojej sieci regularnych połączeń intermodalnych już w 2008 roku. Wówczas rozpoczął się proces intensywnego rozwoju połączeń międzynarodowych, via Frankfurt uruchomiono regularne serwisy do Hamburga i Rotterdamu. Dzięki ciągłemu rozwojowi sieci jest on bardzo dobrze skomunikowany z kluczowymi dla transportu regionami. Terminal na bazie dziennej obsługuje pociągi intermodalne w relacji: Hamburg, Duisburg, Kutno. Obecnie w korytarzu na zachód tygodniowo obsługiwanych jest 6 połączeń z/do Kutna (centralna Polska); 4 pociągi z/do Rotterdamu, 5 pociągów z/do Hamburga oraz 1-2 razy w tygodniu Duisburg. Od 2015 roku spółka planuje uruchomić dodatkowe – piąte regularne połączenie do Rotterdamu.

(źr. PCC Intermodal)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.