Dodaj ogłoszenie o pracy


Uważaj jak traktujesz studenta na rozmowie rekrutacyjnej, bo…

Ponad połowa studentów i absolwentów (55 proc.) oraz 46 proc. specjalistów rezygnuje z zakupu produktów lub usług niedoszłego pracodawcy w wyniku negatywnych wrażeń wyniesionych z procesu rekrutacji - wynika z 2. edycji badania Candidate Experience przeprowadzonego z inicjatywy Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Jednakże 45 proc. studentów, którzy mają już za sobą doświadczenie rekrutacyjne uważa, że firmy dbają o relacje z kandydatami (45 proc.).
Z badania przeprowadzanego przez Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że spora grupa kandydatów swoje doświadczenia z rynku pracy przekłada na decyzje zakupowe. Co warto podkreślić, częściej negatywne wrażenia wyniesione z procesu rekrutacji mają przełożenie na zakup danego produktu wśród debiutujących na rynku pracy. Taką deklarację złożyło aż 55 proc. studentów i absolwentów, podczas gdy wśród specjalistów mamy do czynienia z wynikiem o 9 p.p. niższym. Dla pracodawców może oznaczać jedno – w przyszłości coraz więcej osób, wówczas już specjalistów, będzie wiązało swoje doświadczenia z rekrutacji z decyzjami zakupowymi.
- Studenci i świeżo upieczeni absolwenci to kandydaci o nowym podejściu do rynku pracy. Młodzi pracownicy mają inne oczekiwania i potrzeby. Informacje o świecie czerpią głównie z Internetu, błyskawicznie wyszukując potrzebne informacje na swoich smartfonach. Inaczej szukają informacji o pracodawcy, inaczej też wymieniają się swoimi doświadczeniami. Niezadowolony kandydat, który ofertę znalazł w sieci, w sieci też opowie o swoich doświadczeniach, zachęcając lub zniechęcając do danego pracodawcy – komentuje Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions, inicjatora Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.
Z drugiej strony, jak pokazują wyniki badania Candidate Experience 45 proc. studentów, czyli więcej niż specjalistów (29 proc.) uważa, że firmy dbają o wrażenia wyniesione z procesów rekrutacyjnych. Wynika to z tego, że część firm posiada dedykowane studentom programy w zakresie employer brandingu, rekrutacji i stażów oraz platformy rekrutacyjne. - Wyniki 2. edycji badania Candidate Experience, potwierdzają, że pokolenie Y, wchodząc na rynek pracy może mieć wpływ na jego przeobrażenie. Z naszych obserwacji wynika, że coraz więcej firm dostrzega potrzebę dbania o relację z nowym typem kandydata, który za chwilę stanie się ważną siłą na rynku pracy – podsumowuje Marcin Sieńczyk z eRecruitment Solutions.

O badaniu - 2. edycja badania Candidate Experience składała się z dwóch części. Opinie kandydatów na temat przyjaznej rekrutacji zostały zebrane podczas badania „Specjaliści na rynku pracy”, przez portal Pracuj.pl. Badanie zrealizowano w październiku 2014. Ankietę wypełniło łącznie 3415 osób. Opinie pracodawców zostały zebrane w ramach badania „Candidate Experience”, przeprowadzonego przez eRecruitment Solutions, wśród osób zajmujących się procesami rekrutacyjnymi w firmach. Ankietę wypełniło łącznie 640 osób.

(źr. Koalicja na rzecz Przyjaznej Rekrutacji)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.