Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV zawarło największy kontrakt w swojej historii

DSV poinformowało o zawarciu umowy z firmą Diversey. Jak podaje DSV jest to  jeden z największych kontraktów w historii firmy. W obsługę Diversey zaangażowanych jest pięć krajów, w rejonie centralnej i wschodniej Europy.
Polska, Czechy, Słowacja, Austria i Węgry – to właśnie te kraje odpowiadają za lokalną obsługę Diversey’a – firmy z branży rozwiązań czyszczących, sanitarnych i higienicznych. W 2010 r., wraz z projektem centralizacji europejskich usług logistycznych prowadzonych przez Diversey, wszystkie wspomniane kraje zaangażowały się we wspólny projekt inwestycyjny - nowy centralny hub klienta na Słowacji, o nazwie Eastpoint, który stanowi obecnie centrum operacji DSV dla Diversey.
- Kolejne etapy procesu przetargowego zaangażowały nie tylko pięć krajów, które są obecnie lokalnymi odbiorcami transportów importowych, napływających ze Słowacji, ale także wspólne siły dywizji Road i Solutions, odpowiedzialne za transport drogowy oraz magazynowanie. Napięcie rosło, wraz z kolejnymi etapami negocjacji, osiągając szczytowy poziom tuż przed ogłoszeniem przez Diversey wygranej DSV. Implementacja projektu rozpoczęła się w kwietniu 2013 r., a w Polsce we wrześniu 2013 r. Została ona poprzedzona kilkoma spotkaniami operacyjnymi z DSV Słowacja - w tym również w magazynie DSV w Senec – mówi Mariusz Wasiak, dyrektor transportu i operacji magazynowych w DSV Road.
Pierwszym krajem, w którym rozpoczęto wdrożenie nowego systemu obsługi były Węgry, po nich Austria i Polska, a w ostatniej fazie dołączyły Czechy i Słowacja. W tym czasie wszystkie lokalne zapasy magazynowe Diversey zostały przeniesione z lokalnych magazynów do nowego magazynu w Senec na Słowacji, ok. 30 km od Bratysławy. Ostatni etap implementacji centralnej obsługi został zakończony po roku, w kwietniu 2014 r. Centrum logistyczne DSV w Senec odpowiada w tej chwili za odbiór towarów klienta z fabryk oraz innych magazynów i koordynuje całość dystrybucji na obszarze Europy środkowej i wschodniej.
Dziennie obsługiwanych jest średnio 500 zamówień, a hub pracuje w tygodniu 24 godziny na dobę, zapewniając dostawy maksymalnie w ciągu dwóch dni od momentu złożenia zamówienia. Dla zapewnienia jak najsprawniejszej obsługi Klienta w biurach w Senec zatrudniani są pracownicy mówiący we wszystkich pięciu językach, niezbędnych do szybkiej obsługi lokalnych rynków, objętych projektem. Wraz z rozpoczęciem obsługi Diversey, centrum logistyczne w Senec powiększono do 14 tys. m2, oraz zwiększono liczbę pracowników ze 150 do 250 – mówi Mariusz Wasiak,.
Po scentralizowaniu obsługi, DSV było w stanie zmniejszyć zapasy magazynowe Diversey o blisko 40 proc. z poziomu 12,5 tys. palet w lokalnych magazynach do 7,5 tys. w magazynie centralnym, osiągając znaczące oszczędności kosztów. Każdego dnia z Senec wyjeżdża przynajmniej 10 ciężarówek z transportami kierowanymi do 10 centów logistycznych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i na Słowacji. W Polsce magazyny przeładunkowe są zlokalizowane w oddziałach DSV Road w Czeladzi, Łodzi i Ołtarzewie, a dystrybucja do polskich odbiorców ruszyła pełną parą w pierwszej połowie br. Polska należy też do największych rynków zbytu towarów Diversey.

(źr. DSV Road)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.