Dodaj ogłoszenie o pracy


Pociągi ERS Railways zasilane energią ze źródeł odnawialnych

Holenderski przewoźnik kolejowy i operator intermodalny chwili się nowymi wdrożeniami ekologicznymi. Od 2015 roku 50 proc. wszystkich elektrycznych pociągów w Holandii będzie zasilanych energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, a od 2018 roku już 100 proc.

Prąd generowany będzie ze źródeł odnawialnych, nowo wybudowanych parków energetycznych specjalnie zaprojektowanych na potrzeby kolei. Od 31 grudnia 2012 roku ERS Railwas we wszystkich długodystansowych pociągach w Europie wykorzystuje wyłącznie lokomotywy elektryczne. Przewoźnik będzie stopniowo przechodzić na zasilanie „zieloną energią” wszystkich swoich lokomotyw na holenderskiej sieci już od 2015 roku. Poprzez to zobowiązanie firma usilnie stara się zmniejszyć wpływ swoich działań na środowisko naturalne. - Podjęcie decyzji o wykorzystaniu wyłącznie długodystansowych lokomotyw elektrycznych
będzie dla nas korzystne z uwagi na fakt przystąpienia ERS Railways do holenderskiego konsorcjum VIVENS zapewniającego energię w 100 proc. wolną od emisji CO2 do 2018 roku. Dzięki temu możemy aktywnie pomagać naszym klientom w zredukowaniu emisji CO2 w ichłańcuchach dostaw - powiedział Frank Schuhholz, dyrektor zarządzający ERS Railways.

W ciągu najbliższych kilku lat wszystkie pociągi elektryczne w Holandii będą wykorzystywać “zieloną energię”. Od 2018 roku NS we współpracy z Eneco umożliwi zasilanie pociągów ze 100 proc. czystej energii generowanej przez nowe farmy wiatrowe, które powstają w Holandii, Skandynawii i Belgii. Połowa energii będzie pochodzić z Holandii, druga połowa zaś z zagranicy. Eneco ma zapewnić pełne pokrycie zapotrzebowania sieci trakcyjnej, nawet w przypadku bezwietrznej pogody. Udziela tez gwarancji, że roczna wydajność farm wiatrowych pokryje całe zapotrzebowanie na energię elektryczną przewoźników kolejowych.
Roczne zapotrzebowanie na poziomie 1,4 TWh odpowiada 1 proc. energii zużywanej przez gospodarstwa domowe w Holandii. To wyjątkowe partnerstwo operatorów kolejowych zrzeszonych w VIVENS oraz Eneco zostało oficjalnie podpisane 15 maja tego roku.

(źr. ERS Railways)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.