Dodaj ogłoszenie o pracy


Dwuletni kontrakt PKP Cargo na chemię i kontenery z Grupą Azoty

Spółka PKP Cargo podpisała dwuletni kontrakt na przewozy chemii, kontenerów i innych towarów dla spółek z Grupy Azoty. Część przewozów realizowana będzie w systemie przewozów rozproszonych. Realizacja umów wymaga uruchomiania średnio ośmiu pociągów dziennie. Część z nich jest też realizowana w systemie przewozów rozproszonych (pojedynczymi wagonami). Najdłuższe połączenia w ramach nowych umów to kilkusetkilometrowe przejazdy do portów morskich, realizowane z Puław (woj. lubelskie), Tarnowa (woj. małopolskie) i Strzegomka (woj. świętokrzyskie).
Przewozy od producentów z Grupy Azoty będą realizowane między innymi do polskich portów morskich, do odbiorców w kraju, a także w imporcie i na eksport. Część transportów obejmie wymianę towarów pomiędzy podmiotami z Grupy Azoty. W obsługę przewozów są zaangażowane wszystkie zakłady przewoźnika. Na podstawie nowego kontraktu PKP Cargo obsłuży spółki: Grupa Azoty S.A., Grupa Azoty Zakłady Azotowe „Puławy" S.A., Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A., Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „POLICE” S.A., Grupa Azoty Kopalnie i Zakłady Chemiczne Siarki „SIARKOPOL” S.A. z siedzibą w Grzybowie, Gdańskie Zakłady Nawozów Fosforowych "Fosfory" Sp. z o.o.
Oprócz przewozów chemii i kontenerów, przewoźnik i jego spółki z grupy kapitałowej będą realizować dla Grupy Azoty między innymi przewozy węgla, spedycję samochodową w kraju, spedycję kolejową za granicą oraz obsługę graniczną i celną w imporcie ze wschodu.

(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.