Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo reorganizuje dział sprzedaży

PKP Cargo wprowadziło nowy podział zadań działu sprzedaży na stosowany w dużych korporacjach tj. front, middle i back office, co ma przyczynić się do zwiększenia efektywności sprzedaży oraz poprawić współpracę z obecnymi klientami spółki.
Dotychczas wszyscy handlowcy PKP Cargo zajmowali się całościowo procesem sprzedaży – rozpoznawali rynek, kontaktowali się z klientami, przygotowywali umowy, uczestniczyli w spotkaniach i negocjacjach oraz angażowali się w prace administracyjne. Od niedawna przewoźnik wprowadził specjalizację pracowników na zasadzie podziału zadań na trzy kategorie: front, middle i back office. Front office to bezpośredni kontakt z klientem, middle – wsparcie administracyjne, przygotowanie umów, a back office – pośrednia obsługa klienta, przygotowanie analiz i wsparcie merytoryczne. Nowa struktura zakłada wspólne budżetowanie i rozliczanie pionu handlowego spółki, co poprawi obieg informacji i zarządzanie pionem handlowym zatrudniającym blisko 600 pracowników.
Pod względem przewiezionej masy, po 8 miesiącach 2014 roku PKP CARGO ma blisko 48-procentowy udział w rynku, przewożąc w sierpniu 9139 mln ton towarów. Cały rynek przewozów wyniósł w tym okresie 19148 mln ton. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego sierpień był czwartym miesiącem z rzędu, kiedy spółka zwiększyła lub utrzymała udział w rynku przewozów towarów koleją.
Z powodu kryzysu branży węglowej 2014 rok jest nietypowy pod względem przewozów węgla koleją. Spadająca cena na światowych rynkach powoduje załamanie eksportu polskiego węgla za granicę, przekładając się na jego niższe przewozy. Jednakże PKP Cargo w przewozach węgla w pierwszej połowie roku w kraju, imporcie i tranzycie odnotowało wzrosty o 7 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, podczas gdy przewozy w eksporcie zmalały o 16 proc. W tym samym czasie rynek przewozów towarów koleją z wyłączeniem węgla kamiennego urósł o 5 proc., a spółka zwiększyła przewozy w tej kategorii o 6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
Na sytuację przewoźników kolejowych wpływa ma także prowadzona obecnie modernizacja polskich linii kolejowych. W 2014 roku na inwestycje w tory PKP PLK wyda 7 mld złotych i odda do użytku 1,5 tys. km zmodernizowanych linii. Potrzebne prace modernizacyjne przekładają się jednak na spadek średniej prędkości handlowej – obecnie wynosi ona niewiele ponad 20 km/h. Niska prędkość handlowa zwiększa zapotrzebowanie na tabor i pracowników, podnosząc koszty funkcjonowania przewoźników.
(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.