Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Polska rozbudowuje sieć logistyki pojazdów gotowych

GEFCO Polska rozbudowuje sieć logistyki pojazdów gotowych (FVL) w nowo otwartym centrum samochodowym w Bieruniu, w województwie śląskim.

Nowe centrum położone na południu Polski uzupełniło trzy dotychczasowe oddziały GEFCO Polska dedykowane logistyce pojazdów gotowych (FVL) - w rejonie Poznania (Swarzędz), Warszawy (Zegrze Płd.) oraz Trójmiasta (Gdynia). Bieruńska platforma to ważny element sieci firmy, ze względu na swoje strategiczne położenie. Dzięki bliskości południowych granic kraju oraz węzła autostradowego „Gliwice-Sośnica” leżącego na skrzyżowaniu autostrad A1 i A4, centrum w Bieruniu stanowi dogodny punkt dostaw do Polski z południowej oraz zachodniej części Europy. Dużym atutem nowego centrum jest również jego położenie w pobliżu zakładów produkcyjnych branży motoryzacyjnej zlokalizowanych w tym rejonie Europy: fabryki General Motors w Gliwicach, Fiata w Tychach oraz KIA i Hyundai w Czechach i na Słowacji.

Uruchomienie platformy w Bieruniu pozwala na optymalizację czasów dostaw pomiędzy fabrykami producentów samochodów a lokalną siecią dystrybucji, zwłaszcza dla sąsiednich regionów Śląska oraz Małopolski. W centrum obecnie składowane są samochody marki General Motors dostarczane z fabryk producenta w Gliwicach, Koper, Monfalcone oraz Zeebrugge. Z Bierunia samochody są dystrybuowane do sieci dealerskiej w Polsce. GEFCO jest partnerem 4PL (4th party logistics) koncernu General Motors, zapewniając pełną kontrolę nad jego łańcuchem dostaw w Europie i Rosji w ramach umowy obejmującej transport ponad miliona pojazdów rocznie. Dodatkową funkcją centrum w Bieruniu jest zarządzanie przepływami samochodów poleasingowych różnych marek.
W najbliższej przyszłości operator planuje rozwijać w nowym centrum ofertę usług podstawowych w zakresie dystrybucji i składowania pojazdów, jak również całą gamę usług o wartości dodanej, min. adaptacje, PDI oraz buy-back.

(źr. GEFCO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.