DPD poinformowało, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów udzielił zgody DPD Polska na sfinalizowanie transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A.
Na decyzję UOKiK DPD Polska czekało od 14 kwietnia 2014, kiedy to złożyło wniosek o pozwolenie na przeprowadzenie transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A. W efekcie połączenia dwóch tak duży graczy powstanie firma zajmująca drugie miejsce na polskim rynku usług kurierskich z ok. 24 proc. udziałem. Szacuje się, że obroty firmy po połączeniu mogą przekroczyć 1 miliard złotych. Przejęcie przez DPD polskiej firmy Siódemka, uzupełni ofertę DPD o innowacyjne rozwiązania, w które to w ostatnich latach Siódemka inwestowała, w szczególności dla sektora handlu elektronicznego (e-commerce). Poza tym Siódemka ma też dobrze rozwiniętą sieć krajową w obsłudze przesyłek.
Przypomnijmy:
Firma DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym nowoczesną i jedną z największych w tej części Europy sortownią w Strykowie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz agencję celną Air Cargo Poland prowadzącą działalność celną i spedycyjną - lotniczą, morską i drogową. W 1998 roku firma została kupiona przez Grupę Poczty Szwedzkiej. Aktualnie w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste. Od 2007 roku firma posługuje się rozpoznawalną w całej Europie marką DPD i plasuje się na 3 miejscu z ok. 16 proc. udziałem rynkowym.
Siódemka to polska marka z 15-letnią historią. Posiada ofertę dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Wdrożyła szereg innowacyjnych rozwiązań – usług i narzędzi - wspierających automatyzację oraz zarządzanie procesem obsługi przesyłek oraz kontaktu z klientem. Posiada najliczniejszą - obok Poczty Polskiej - sieć Punktów Obsługi Przesyłek. Firma zatrudnia 1400 pracowników i 2100 kurierów. Dysponuje 40 oddziałami, w tym centralną sortownią w Rawie Mazowieckiej.
Jak poinformowało na swojej stronie internetowej DPD, obsługa klientów obydwu firm odbywa się na dotychczasowych zasadach, a numery infolinii pozostają bez zmian. Na razie firmy nie podają, kiedy nastąpi całkowite połączenie i czy z rynku zniknie marka „Siódemka”.
(red)