Dodaj ogłoszenie o pracy


Po nie udanej fuzji TNT odbudowuje swoją tożsamość

Już nie „sure we can” a „the poeple network” jest hasłem identyfikującym markę TNT. Ta jedna z największych firm kurierskich świata, wprowadza nową identyfikację marki, podkreślając rolę pracowników i unikalną europejską sieć połączeń drogowych.
Poprzedni rok był dla TNT okresem wyczekiwania na decyzję Komisji Europejskiej w sprawie połączenia firmy z innym globalnym graczem (z UPS) na rynku kurierskim. Kiedy na początku tego roku zostało ogłoszone, że do przejęcia nie dojdzie z uwagi na negatywną ocenę tej fuzji przez KE, TNT zaczęło ponownie odbudowywać i umacniać swoją markę na rynku europejskim.

Odświeżono logo firmy i wprowadzono nowe hasło „the people network”, które ma odzwierciedlać kulturę i misję firmy, co oznacza że TNT stawia na rozwijanie silnych relacji z klientami. Motto podkreśla, że firma to sieć zaangażowanych ludzi, którzy pomagają klientom rozwijać biznes. Dodatkową zmianą jest większe otwarcie się firmy na klienta z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W związku z tymi zmianami, TNT ogłosiło specjalną ofertą dla firm z MŚP w 26 krajach. Do 5 grudnia każda firma, która dotychczas (lub przez ostatnie pół roku) nie korzystała z serwisu TNT, może przesłać do jednego z europejskich miast przesyłkę drogową do 100 kg. TNT nie pobierze z tego tytułu żadnych opłat.
W ciągu ostatnich 70 lat TNT zbudował  największą w Europie sieć połączeń drogowych i lotniczych dla paczek i frachtu. - Mamy jasną strategię, skupiamy się na naszych największych atutach: ludziach, ich podejściu do obsługi klientów, i naszej unikalnej sieci. Klienci to nie kody kreskowe, a my nie jesteśmy robotami. Indywidualne podejście i czas, który poświęcamy by zrozumieć czego naprawdę potrzebują firmy, odróżniają nas od innych – mówi Tex Gunning, Dyrektor Zarządzający TNT.

Co na rynku polskim? - Energiczne wejście na rynek i pozyskanie dużej liczby Klientów z sektora MŚP – mówi Piotr Buczkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału TNT - Rynek międzynarodowych usług kurierskich rośnie w Polsce o kilka procent rocznie, krajowy – o ok. 20 proc. Rodzimy rynek charakteryzuje ogromny potencjał popytu, wciąż wyższy niż w państwach „starej” Europy – dodaje Piotr Buczkowski.
Obecnie TNT jest liderem rynku międzynarodowego w transporcie drogowym - z udziałem 30 proc., ma również stabilną pozycję na rynku krajowym z udziałem 6 proc. w Polsce. Istotnym krokiem rozwoju i umocnienia pozycji firmy w Polsce jest inwestycja w regionalne Centrum Usług Wspólnych w polskiej stolicy. Warszawskie Centrum jest odpowiedzialne za realizację czynności transakcyjnych w obszarze księgowości, raportowania oraz administracji finansowej kilku europejskich oddziałów TNT. Centrum stworzy ponad 400 miejsc pracy do końca 2015 roku. Obecnie już 220 pracowników wspiera procesy finansowe oddziałów TNT w Polsce i Włoszech. W przyszłości polskie centrum będzie również realizowało obsługę księgową oddziałów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Holandii, Luksemburgu. W ostatnim kwartale przy centrali TNT na warszawskim Annopolu wybudowano siedzibę dla powiększającego się Centrum.

TNT jest w pierwszej piątce największych na świecie firm dostarczających przesyłki ekspresowe. Codziennie, TNT dostarcza blisko milion przesyłek, od dokumentów i paczek po fracht paletowy. Firma ma rozbudowane sieci przewozu drogowego i lotniczego w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, Azji i Pacyfiku oraz obu Amerykach. Przychody roczne jakie zanotował TNT za rok 2013 wyniosły  6,7 mld euro.

(red/TNT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.