Już nie „sure we can” a „the poeple network” jest hasłem identyfikującym markę TNT. Ta jedna z największych firm kurierskich świata, wprowadza nową identyfikację marki, podkreślając rolę pracowników i unikalną europejską sieć połączeń drogowych.
Poprzedni rok był dla TNT okresem wyczekiwania na decyzję Komisji Europejskiej w sprawie połączenia firmy z innym globalnym graczem (z UPS) na rynku kurierskim. Kiedy na początku tego roku zostało ogłoszone, że do przejęcia nie dojdzie z uwagi na negatywną ocenę tej fuzji przez KE, TNT zaczęło ponownie odbudowywać i umacniać swoją markę na rynku europejskim.
Odświeżono logo firmy i wprowadzono nowe hasło „the people network”, które ma odzwierciedlać kulturę i misję firmy, co oznacza że TNT stawia na rozwijanie silnych relacji z klientami. Motto podkreśla, że firma to sieć zaangażowanych ludzi, którzy pomagają klientom rozwijać biznes. Dodatkową zmianą jest większe otwarcie się firmy na klienta z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W związku z tymi zmianami, TNT ogłosiło specjalną ofertą dla firm z MŚP w 26 krajach. Do 5 grudnia każda firma, która dotychczas (lub przez ostatnie pół roku) nie korzystała z serwisu TNT, może przesłać do jednego z europejskich miast przesyłkę drogową do 100 kg. TNT nie pobierze z tego tytułu żadnych opłat.
W ciągu ostatnich 70 lat TNT zbudował największą w Europie sieć połączeń drogowych i lotniczych dla paczek i frachtu. - Mamy jasną strategię, skupiamy się na naszych największych atutach: ludziach, ich podejściu do obsługi klientów, i naszej unikalnej sieci. Klienci to nie kody kreskowe, a my nie jesteśmy robotami. Indywidualne podejście i czas, który poświęcamy by zrozumieć czego naprawdę potrzebują firmy, odróżniają nas od innych – mówi Tex Gunning, Dyrektor Zarządzający TNT.
Co na rynku polskim? - Energiczne wejście na rynek i pozyskanie dużej liczby Klientów z sektora MŚP – mówi Piotr Buczkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału TNT - Rynek międzynarodowych usług kurierskich rośnie w Polsce o kilka procent rocznie, krajowy – o ok. 20 proc. Rodzimy rynek charakteryzuje ogromny potencjał popytu, wciąż wyższy niż w państwach „starej” Europy – dodaje Piotr Buczkowski.
Obecnie TNT jest liderem rynku międzynarodowego w transporcie drogowym - z udziałem 30 proc., ma również stabilną pozycję na rynku krajowym z udziałem 6 proc. w Polsce. Istotnym krokiem rozwoju i umocnienia pozycji firmy w Polsce jest inwestycja w regionalne Centrum Usług Wspólnych w polskiej stolicy. Warszawskie Centrum jest odpowiedzialne za realizację czynności transakcyjnych w obszarze księgowości, raportowania oraz administracji finansowej kilku europejskich oddziałów TNT. Centrum stworzy ponad 400 miejsc pracy do końca 2015 roku. Obecnie już 220 pracowników wspiera procesy finansowe oddziałów TNT w Polsce i Włoszech. W przyszłości polskie centrum będzie również realizowało obsługę księgową oddziałów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Holandii, Luksemburgu. W ostatnim kwartale przy centrali TNT na warszawskim Annopolu wybudowano siedzibę dla powiększającego się Centrum.
TNT jest w pierwszej piątce największych na świecie firm dostarczających przesyłki ekspresowe. Codziennie, TNT dostarcza blisko milion przesyłek, od dokumentów i paczek po fracht paletowy. Firma ma rozbudowane sieci przewozu drogowego i lotniczego w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, Azji i Pacyfiku oraz obu Amerykach. Przychody roczne jakie zanotował TNT za rok 2013 wyniosły 6,7 mld euro.
(red/TNT)