Dodaj ogłoszenie o pracy


20 kontraktów podpisało PKP CARGO na przewozy dla branży automotive

W pierwszej połowie 2014 roku PKP CARGO podpisało ponad 20 kontraktów na przewozy w segmencie automotive, w tym nowe umowy handlowe na transport samochodów marki Skoda i VW. Pojazdy Skody są transportowane z Czech do Polski, a VW z Polski do Niemiec i w odwrotnym kierunku – chwali się polski przewoźnik kolejowy.

W drugiej połowie roku PKP CARGO uzyskało kontrakt na przewozy samochodów marki Skoda. Są one realizowane wspólnie z CD Cargo, czeskim narodowym przewoźnikiem kolejowym. Pojazdy są transportowane z północnej części Czech do terminala w Swarzędzu niedaleko Poznania. Co tydzień do obsługi zlecenia uruchamiane są dwa-trzy pociągi. Kilka miesięcy wcześniej polski przewoźnik zdobył razem z francuskim operatorem logistycznym STVA kontrakt na transport samochodów VW z Poznania do terminala w północno-zachodnich Niemczech i w odwrotnym kierunku. Partnerem kolejowym PKP CARGO w tych przewozach jest niemiecki przewoźnik z Grupy Captrain. Część przewozów z segmentu automotive, w tym nowo pozyskane transporty marek koreańskich, jest realizowana w kontenerach, a więc w systemie transportu intermodalnego. Ten rodzaj transportu stanowi dla PKP CARGO jeden z kluczowych segmentów. Chociaż główną częścią biznesu polskiego przewoźnika nadal jest transport węgla, kruszyw i materiałów budowlanych, to konsekwentnie inwestuje w rozwój kompetencji związanych z transportem intermodalnym. Ostatnio spółka kupiła 330 uniwersalnych wagonów do przewozów kontenerów oraz ogłosiła, że niebawem ruszy przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granicą.
– Przewozy intermodalne są bardzo ważne dla PKP CARGO. Chcemy utrzymać pozycję lidera w tym segmencie rynku, ponieważ przewidujemy jego dynamiczny wzrost w kolejnych latach, szczególnie po zakończeniu remontów i modernizacji linii kolejowych w Polsce. Już dzisiaj wykorzystujemy nasze przewagi i szukamy możliwości stałej współpracy z doświadczonymi partnerami – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych. – Jako lider inwestujemy też w park taborowy oraz terminale przeładunkowe. Oceniamy, że rynek intermodalny będzie nadal dynamicznie się rozwijał wraz z rozszerzaniem oferty przewozowej o nowe produkty – dodaje Jacek Neska.

PKP CARGO ma największy udział w segmencie przewozów intermodalnych w Polsce z około 60-procentowym udziałem w rynku. Firma zakupiła niedawno wagony przystosowane do przewozu kontenerów wykorzystywanych w transporcie morskim. Kontrakt jest wart ponad 117 mln zł. Część z nowych platform jest już wykorzystywana do obsługi klientów spółki. Łącznie możliwości składowania terminali tego polskiego przewoźnika wynoszą ok. 11 500 TEU, a maksymalna techniczna zdolność przeładunkowa to blisko 890 tys. TEU rocznie. Od 2004 roku średnioroczny wzrost wielkości pracy przewozowej kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce wynosił prawie 15,5 proc. i z wyjątkiem Litwy był najwyższy spośród państw regionu. Dynamiczny rozwój segmentu intermodalnego w Polsce przekłada się na rozwój rynku kolejowych przewozów intermodalnych – pod względem udziału w ogólnym kolejowym transporcie towarowym urósł z ok. 2 proc. w 2004 roku do ponad 6 proc. w 2012 roku.
(źr. PKP CARGO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.