Fińska firma Containerships poinformowała o zamówieniu dwóch statków z napędem na podwójne paliwo – olej o obniżonej zawartości siarki i paliwo gazowe LNG, które trafią na wody Bałtyku i Morza Północnego w ciągu roku. Będą to jednostki kontenerowe bliskiego zasięgu (shortsea shipping). Containerships będzie pierwszym operatorem żeglugi bliskiego zasięgu, który uruchomi jednostki na paliwo gazowe.
- Nasze nowe statki nie tylko spełniają wszelkie normy środowiskowe, ale osiągają o wiele niższe normy, niż zakłada to dyrektywa siarkowa dla regionu SECA, gdzie działamy. Oprócz nowych statków planujemy zainwestować we flotę pojazdów ciężarowych również napędzanych gazem - LNG w Finlandii, Rosji i Wielkiej Brytanii, aby oferować naszym klientom ekologiczne usługi logistyczne door to door, - mówi Kari-Pekka Laaksonen, prezes Containerships.
Dodatkowo, kolejne dwa nowe statki firma wprowadzi do ruchu na wodach europejskich w roku 2017. Te cztery nowe statki będą napędzane paliwem gazowym (LNG), ale też konwencjonalnym olejem napędowym o obniżonej zawartości siarki. Nowe kontenerowce będą głównie operować na Bałtyku i Morzu Północnym. Każdy statek będzie w stanie pomieścić do 639 sztuk kontenerów 45 stopowych, a także 300 kontenerów chłodniczych. Z nowości jakie zapowiada armator, jednostki te posiadają zastosowania pozwalające na ekologiczne wytwarzanie energii elektrycznej podczas pobytu w porcie. Łączna wartość inwestycji w nowe kontenerowce wyniesie około 250-300 mln euro. Statki zostaną zbudowane w Chinach, a silniki dostarczy firma Wärtsilä.
Containerships jest rodzinną firmą logistyczną z siedzibą w Helsinkach z ponad 45-letnią historią na rynku logistycznym. Firma świadczy usługi transportowe w zakresie obsługi kontenerów między Finlandią, Rosją, krajach nadbałtyckimi i w zachodniej Europie, a także między Turcją i Afryką Północą wykorzystując transport morski, drogowy, kolejowy i rzeczny na barkach.
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce