Dodaj ogłoszenie o pracy


Pierwsze kontenerowce na paliwo gazowe na Bałtyku wprowadzi Containerships

Fińska firma  Containerships poinformowała o zamówieniu dwóch statków z napędem na podwójne paliwo – olej o obniżonej zawartości siarki i paliwo gazowe LNG, które trafią na wody Bałtyku i Morza Północnego w ciągu roku. Będą to jednostki kontenerowe bliskiego zasięgu (shortsea shipping). Containerships będzie pierwszym operatorem żeglugi bliskiego zasięgu, który uruchomi jednostki na paliwo gazowe.  
 
- Nasze nowe statki nie tylko spełniają wszelkie normy środowiskowe, ale osiągają o wiele niższe normy, niż zakłada to dyrektywa siarkowa dla regionu SECA, gdzie działamy. Oprócz nowych statków planujemy zainwestować we flotę pojazdów ciężarowych również napędzanych gazem - LNG w Finlandii, Rosji i Wielkiej Brytanii, aby oferować naszym klientom ekologiczne usługi logistyczne door to door, - mówi Kari-Pekka Laaksonen, prezes Containerships.
 
Dodatkowo, kolejne dwa nowe statki firma wprowadzi do ruchu na wodach europejskich w roku 2017. Te cztery nowe statki będą napędzane paliwem gazowym (LNG), ale też konwencjonalnym olejem napędowym o obniżonej zawartości siarki. Nowe kontenerowce będą głównie operować na Bałtyku i Morzu Północnym. Każdy statek będzie w stanie pomieścić do 639 sztuk kontenerów 45 stopowych, a także 300 kontenerów chłodniczych. Z nowości jakie zapowiada armator, jednostki te posiadają zastosowania pozwalające na ekologiczne wytwarzanie energii elektrycznej podczas pobytu w porcie. Łączna wartość inwestycji w nowe kontenerowce wyniesie około 250-300 mln euro. Statki zostaną zbudowane w Chinach, a silniki dostarczy firma Wärtsilä.
 
Containerships jest rodzinną firmą logistyczną z siedzibą w Helsinkach z ponad 45-letnią historią na rynku logistycznym. Firma świadczy usługi transportowe w zakresie obsługi kontenerów między Finlandią, Rosją, krajach nadbałtyckimi i w zachodniej Europie, a także między Turcją i Afryką Północą wykorzystując transport morski, drogowy, kolejowy i rzeczny na barkach.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.