Paweł Bucior współwaściciel firmy Styropianex Transport został polskim zwycięzcą konursu ekonomicznej jazdy Renault Trucks - Optifuel Challange 2014 r. Finał konkursu Optifuel Challange i Szkolenie dla Finalistów Rynku Europy Centralno-Wschodniej odbyły się w dniach 11 i 12 września 2014 w Volvo Group Truck Center w Młochowie.
Krajowe zawody Optefuel Challange 2014 odbyły się w 6 spośród krajów Rynku Europy Centralno – Wschodniej Renault Trucks – Bułgarii, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji i w Polsce. W sumie wyłóniono 6 zwycięzców, po jednym z każdego kraju. Polski finał wygrał Paweł Bucior – współwłaściciel firmy Styropianex Transport z Leżajska. Paweł Bucior pokonał 9 polskich finalistów eliminacji regionalnych (o zmaganiach podczas konkursu już wkrótce wywiad z Pawłem Buciorem). A było o co walczyć, bowiem firma, w której pracuje zwycięzca wygrał: voucher na usługi serwisowe Renault Trucks, voucher na ubezpieczenie pojazdu ciężarowego na okres 1 roku, voucher na 2 opony Michelin do pojazdu ciężarowego i 200 l oleju Total. Sam mistrz polskiego finału otrzymał też laptop, voucher na opony Michelin do samochodu osobowego i voucher na ubezpieczenie samochodu osobowego.
6 finalistów z krajów Europy Środkowo - Wschodniej weźmie udział w Finale EMEA Optifuel Challange 2014 , który odbędzie się w listopadzie w Nicei we Francji, aby powalczyć o nagrodę główną, którą jest m.in. voucher na kwotę 8000 Euro, a dla firmy, którą reprezentuje zwycięzca pojazd Renault Trucks T 460 na rok użytkowania. Dodatkowo najlepszy kierowca z rynku Europy Centralno-Wschodniej (tu dodatkowa szansa dla zwycięzcy polskiej edycji) wygra voucher na kwotę 4000 Euro, a dla firmy pojazd Renault Trucks T 460 na pół roku użytkowania. Nagroda główna i nagroda dla najlepszego kierowcy z rynku Europy Centralno-Wschodniej sumują się. Gratulujemy i trzymamy kciuki za naszego finalistę!
Renault Trucks zadbało o dobre przygotowanie kierowców do finału. 12 września w Młochowie odbyły się szkolenia / jazdy ekonomiczne zorganizowane dla 6 finalistów z rynku Europy Centralno-Wschodniej, żeby zwiększyć ich szanse w wielkim europejskim finale. Konkurs ma na celu pokazanie nie tylko, że pojazdy Renault Trucks to pojazdy oszczędne, ale również potwierdza zasadność inwestowania w szkolenia kierowców. W dotychczasowych eliminacjach wzorcowy wynik Master Driverów Renault Trucks nie został pobity przez zwycięzców lokalnych eliminacji, a duża rozpiętość wyników tym samym zestawem, na tej samej trasie i w tych samych warunkach jest potwierdzeniem, jak wiele zależy od techniki jazdy danego kierowcy.
(red)