Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo przejmie CTL Logistics?

PKP Cargo poinformowało o podpisaniu w dniu 2 września listu intencyjnego w sprawie nabycia stu procent udziałów w spółce CTL Logistics. Uzasadniając decyzję, PKP Cargo napisało – „jest to perspektywiczna spółka posiadająca stabilny udział w polskim i niemieckim rynku kolejowych przewozów towarowych.”
PKP Cargo podpisało list intencyjny ze spółką European Rail Freight II S.à r.l, większościowym właścicielem spółki CTL. Jednocześnie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił wniosek PKP Cargo o wyrażenie zgody na przejęcie kontroli nad CTL.
- W Polsce działa kilkudziesięciu graczy na rynku towarowych przewozów kolejowych. W świetle postępującej liberalizacji w Europie oraz rosnącej konkurencyjności kolei w Polsce nieuniknione są procesy konsolidacyjne. PKP CARGO chce wziąć w nich udział. Jesteśmy przygotowani od strony finansowej, know-how, zasobów, wykorzystania potencjału do wzrostu naszej działalności, a co za tym idzie – wzrostu wartości spółki. Podpisany list intencyjny jest jednym z elementów potwierdzających realizację naszych ambitnych zamierzeń w zakresie aktywnej polityki fuzji i przejęć – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
List intencyjny nie daje spółce PKP prawa do wyłączności w procesie negocjacji sprzedaży udziałów w CTL. Jego podpisanie było konieczne, aby umożliwić złożenie wniosku do Prezesa UOKiK w sprawie potencjalnej transakcji nabycia CTL. Ostateczne warunki transakcji nie zostały jeszcze uzgodnione i na tym etapie nie ma pewności, że strony dojdą do wiążącego porozumienia w tym zakresie.
Grupa CTL to międzynarodowe przedsiębiorstwo, oferujące kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa działa na terenie Europy Wschodniej i Zachodniej. CTL jest uniwersalnym operatorem logistycznym, którego trzonem działalności jest transport kolejowy, jak również integracja elementów pozwalających realizować proces logistyczny dla klientów. Grupa ma do dyspozycji blisko 200 lokomotyw oraz ponad 4,8 tys. wagonów. Posiada też własne warsztaty naprawy taboru. CTL zatrudnia ponad 1,8 tys. pracowników. Dysponuje siecią 29 bocznic kolejowych na terenie Polski oraz posiada strategicznie położone terminale i bocznice przeładunkowe na wschodzie kraju. W 2013 roku Grupa CTL przewiozła 12,6 mln ton towarów i zrealizowała pracę przewozową na poziomie 4 268,2 mln tkm brutto, wypracowując 726,6 mln zł przychodów ze sprzedaży.

(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.