Dodaj ogłoszenie o pracy


Jakie stawki za paliwo i fracht morski po 1 stycznia 2015 r.?

Właściciele statków oraz dostawcy paliwa mają problem z osiągnięciem porozumienia w sprawie stawek za paliwo, jakie zostaną zaoferowane wraz z nadejściem nowego roku. Całe zamieszanie ma związek m.in. z tzw. dyrektywą siarkową, która wejdzie w życie 1 stycznia 2015 r. – informuje PromySkat.pl.

Przypomnijmy - 1 stycznia 2015 r. zaczną obowiązywać przepisy, na mocy których operatorzy, którzy nie zdecydowali się na wyposażenie swoich jednostek w systemy oczyszczania spalin, będą zobowiązani do stosowania paliwa niskosiarkowego, którego koszt jest znacznie wyższy od tradycyjnego. Przepisy, które zostały zatwierdzone przez Międzynarodową Organizację Morską, oznaczają, że w niektórych miejscach (obszary oznaczone jako SECAs – skrót od Sulphur Emission Control Areas), dopuszczalna emisja siarki nie będzie mogła przekraczać 0,1 procent.
W związku z nowymi regulacjami, od przyszłego roku statki, które nie będą miały zainstalowanych scrubberów (tzw. płuczki) bądź nie są napędzane ekologicznym paliwem LNG, będą musiały być zaopatrywane w uszlachetnione, ale też bardzo kosztowne paliwo. Będzie to miało bezpośrednie przełożenie na stawki frachtu morskiego, który niewątpliwie wzrośnie. Jednakże z uwagi na całe zamieszanie z cenami paliw, nikt dzisiaj nie potrafi określić ich wysokości po 1 stycznia 2015 r.
Z informacji napływających od armatorów oraz dostawców paliw wynika, że rozmowy na temat podstawy wyceny za nowe paliwo przebiegają w mozolnym tempie, a w wielu wypadkach utknęły w martwym punkcie. Przedstawiciele wielu firm przyznają, że byli przygotowani na znaczący wzrost kosztów paliwa od 1 stycznia 2015 r., ale nie zgadzają się z dostawcami ani w kwestii przedstawianych przez nich stawek, ani w temacie kontraktów długoterminowych, proponowanych podczas negocjacji. Jak informuje PormySkat.pl  -  wpływ na przebieg negocjacji mają różne stawki bazowe, pojawiające się niezgodności w dokonywanych wycenach, a nawet problemy z ustaleniem poziomu upustów. W związku z obecnym zamieszaniem oraz trudnościami w określeniu ostatecznych cen, wielu armatorów decyduje się opóźnić podpisanie umów na dostawy paliwa od 2015 r. Na zawieranie, bądź nie zawieranie, nowych kontraktów przez właścicieli statków mają wpływ rozbieżności w cenach, różnorodna specyfikacja niskosiarkowych paliw żeglugowych oferowanych przez poszczególnych dostawców. Produkty proponowane przez koncerny takie, jak: Neste, ExxonMobil i Litasco, różnią się między sobą gęstością, temperaturą zapłonu czy temperaturą płynięcia.
(źr. PromySkat.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.