Dodaj ogłoszenie o pracy


Koleje Mazowieckie będą szkolić maszynistów na symulatorach jazdy

Koleje Mazowieckie zakupiły nowy symulator jazdy przeznaczony na potrzeby szkoleń maszynistów. Koszt zakupu symulatora to prawie 1 850 tys. zł netto. Niebawem pierwsi uczestnicy szkoleń będą mogli skorzystać z tego nowoczesnego urządzenia. Symulator pojazdu kolejowego pozwala podnosić kwalifikacje i kompetencje maszynistów. Umożliwia ich szkolenie w sytuacjach nietypowych, awaryjnych oraz podczas zdarzeń losowych. Sprowadza się to przede wszystkim do znacznej poprawy bezpieczeństwa jazdy poprzez możliwość opanowania sposobu zachowania się w sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych. Dodatkowo umożliwia prowadzenie szkoleń dla kandydatów na maszynistów.

Symulator składa się ze stanowiska szkoleniowego, gdzie maszynista lub kandydat na maszynistę będzie odbywał swoje szkolenie, nadzorowanego przez instruktora z jego stanowiska. Stanowisko szkoleniowe wyposażone jest w:
-  kabinę symulacyjną, która daje odczucie przebywania w prawdziwym pojeździe,
- system wizualizacji, który sprawia, że proporcje, pole wyświetlania obrazu jest tożsame z tym widzianym przez szybę czołową ezt EN76,
- system dźwiękowy,
- w pełni funkcjonalny pulpit maszynisty wraz z fotelem, który odwzorowuje miejsce pracy maszynisty w ezt EN76.
Zakup symulatora jest przede wszystkim dużym udogodnieniem dla osób szkolących się
na stanowisko maszynisty, ale też dla pracowników, którzy już pracują w tym zawodzie. Teraz mają symulator „na miejscu”. Nauka na tak nowoczesnym sprzęcie to wstęp do prawdziwej jazdy
   i możliwość pogłębiania już posiadanej wiedzy praktycznej. Życzę wszystkim korzystającym, by zajęcia na symulatorze jak najbardziej przybliżyły im tajniki wybranej przez nich drogi zawodowej – powiedział Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego Kolei Mazowieckich.

(źr. Koleje Mazowieckie "KM")

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.