Dodaj ogłoszenie o pracy


Lotnisko Chopina gotowe na obsługę rosnącego wolumenu cargo

Na Lotnisku Chopina zakończyła się budowa nowej płyty postojowej dla samolotów frachtowych (PPS 12). Dzięki niej warszawski port jest gotowy do obsługi stale rosnącego ruchu cargo – czytamy w komunikacie prasowym rzecznika prasowego Lotniska  Chopina w Warszawie.
Nowa powierzchnia postojowa zlokalizowana jest tuż obok istniejącej płyty cargo w południowej części lotniska. Może pomieścić trzy statki powietrzne kodu F (np. An-124 Rusłan) lub sześć samolotów kodu C (Boeing 737 lub Airbus A320). - Inwestycja ta jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie obsługi samolotów transportowych na Lotnisku Chopina. Ruch cargo dynamicznie rośnie i potrzebujemy coraz więcej miejsc postojowych dla transportowców – wyjaśnia Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.

Warszawskie lotnisko obsługuje ponad 70 proc. ruchu towarowego w Polsce. W I półroczu 2014 r. warszawski port obsłużył ponad 27,3 tys. ton frachtu – o 18,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2013 r. W ruchu krajowym ilość przewożonych towarów wzrosła o 14,8 proc. z 308 do 354 ton. W ruchu międzynarodowym wzrost wyniósł 18,4 proc. z 22,7 tys. ton do 26,9 tys. ton. Więcej towarów jest przywożonych do Polski niż wywożonych: w przylocie obsłużonych zostało 15,4 tys. ton, a w odlocie 11,9 tys. ton. Rośnie także wolumen przewożonej poczty. W I półroczu 2014 r. w tym segmencie obsługi zanotowany został łączny wzrost o 1,3 proc. (a w ruchu międzynarodowym nawet 12,8 proc.).
Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo: Lipsk (3,5 tys. ton), Kolonia (3,1 tys. ton), Dubaj (2,9 tys. ton), Nowy Jork (2,8 tys. ton) oraz Chicago (2,2 tys. ton). Najwięksi przewoźnicy cargo na Lotnisku Chopina wg wielkości przewozów to PLL LOT (9,5 tys. ton), UPS Airlines (4,1 tys. ton), European Air Transport (3,5 tys. ton), Emirates (2,8 tys. ton) oraz TNT Airways (1,1 tys. ton).

Ruch pasażerski spada?
O ile przewozy cargo zaczęły wzrastać po ubiegłorocznej stagnacji, o tyle ruch pasażerski na Lotnisku Chopina maleje. W lipcu 2014 r. na warszawskim lotnisku odprawiono ponad 1,151 mln osób, co w porównaniu do lipca 2013 r. wynik ten jest o 2,3 proc. gorszy, ale to i tak drugi najlepszy wynik lipca w historii warszawskiego portu.
- Wynik lipca zeszłego roku – 1 mln 178 tys. – był rekordowym wynikiem miesięcznym w historii Lotniska Chopina. Wynik lipca br. – 1 mln 151 tys. – ustępuje mu jedynie o 2,3 proc. mimo, że w Warszawie nie operuje już Ryanair, który w zeszłym roku obsługiwał ponad 10 proc. wszystkich pasażerów. Świadczy to o rosnącym ruchu w Warszawie i bardzo dobrych wynikach innych linii lotniczych operujących w naszym porcie – analizuje Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.
Łącznie od początku roku na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało blisko 6 mln osób, z czego ponad 5,26 mln w ruchu międzynarodowym (spadek o 5,5 proc.) oraz 700 tys. w ruchu krajowym (wzrost o 9,6 proc). Liczba operacji lotniczych zmniejszyła się w czerwcu o 3,8 proc. i wyniosła łącznie 13,4 tys.
(źr. Lotnisko Chopina w Warszawie)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.