Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV odnawia flotę – do wymiany 6,5 tys. naczep

DSV wymieniło już tysiąc naczep swoich ciągników. Całościowe odnowienie floty naczep, liczącej obecnie ponad sześć i pół tysiąca jednostek, zgodnie z celami polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, ma nastąpić do końca 2015 roku.



Nowoczesne rozwiązania techniczno-eksploatacyjne oraz spełnianie wysokich wymagań jakościowych i ekologicznych, zarówno przez pojazdy silnikowe, jak i naczepy, wykorzystywane przez duńską firmę w transporcie drogowym, stanowią element polityki CSR w DSV. Naczepy dostarczone w tym roku do DSV zostały wyprodukowane przez niemiecką firmę KRONE. Większość z nich to naczepy kurtynowe typu huckepack z certyfikacją XL. Znalazło się wśród nich także kilkaset jednostek specjalistycznych m.in. z windą, z podnoszonym dachem, chłodniczych oraz typu MEGA.

Głównymi założeniami polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, w ramach działalności DSV, jest zarówno zmniejszenie emisji CO2, jak i zminimalizowanie poboru energii niezbędnej do codziennej działalności biznesowej poszczególnych spółek. W ramach realizacji tych założeń firma ustaliła, że min. 60 proc. pojazdów (w tym tych, należących do podwykonawców pracujący dla DSV Road) musi posiadać silniki zgodne z normą Euro 5.

- Podstawowym celem ekologicznym DSV jest redukcja emisji CO2 do atmosfery. Coraz częściej mamy do czynienia z klientami, dla których jest to niezwykle istotny czynnik wyboru DSV na dostawcę usług logistycznych. Z roku na rok poprzeczka w tym zakresie podnoszona jest w sposób taki, abyśmy z jednej strony mogli sprostać rosnącym wymaganiom klientów, z drugiej zaś abyśmy cele te mogli w pełni zrealizować. Na początku 2013 roku ustaliliśmy, że zamkniemy rok mając w naszej flocie ponad 60 proc. pojazdów z silnikami spełniającymi europejski standard emisji spalin zgodny z normą Euro 5 – była to wówczas najwyższa i najbardziej rygorystyczna norma. Do realizacji tego celu zabrakło nam 5 proc. - osiągnęliśmy poziom 55 proc. ciągników spełniających powyższe wymagania – mówi Piotr W. Krawiecki, prezes zarządu DSV Road Polska. Dlatego też w 2014 roku będziemy uważniej przyglądać się pojazdom należącym do naszych podwykonawców, tak by w grudniu móc pochwalić się wynikiem stuprocentowo zgodnym z przyjętymi założeniami.

(źr. za inf. DSV)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.