Dodaj ogłoszenie o pracy


Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia

31 lipca 2014r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Gdyni odbyła się otwierająca konferencja informacyjna dotycząca projektu pn. „Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Tego samego dnia podpisana została z firmą Energopol – Szczecin S.A. umowa na prace budowlane, opiewająca na kwotę 73.548.290,00 zł brutto. Prace będą realizowane w latach 2014-2015.

Ze względu na rosnące natężenie ruchu wokół portów oraz wzrost znaczenia transportu intermodalnego inwestycje te mają na celu usprawnić dostęp drogowy i kolejowy do portu mają dla jego sprawnego funkcjonowania znaczenie kluczowe. Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., wspierany  funduszami unijnymi, od kilku lat realizuje inwestycje mające zasadniczy wpływ na dostęp,  zarówno drogowy, jak i kolejowy do portu wschodniego.
Inwestycje te pozwolą  m.in. rozwiązać problem  wąskich gardeł  w przewozach kolejowych do/z gdyńskiego portu.
Inwestycja pn. „Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia” polega na przebudowie istniejącego terminalu kolejowego w rejonie funkcjonowania BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, w celu obsługi pełnych składów intermodalnych. Prace budowlane realizowane będą w latach 2014-2015. Inwestycja ta przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego i w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym.

Przebudowa istniejącego intermodalnego terminalu kolejowego w rejonie Nabrzeża Helskiego I polegać będzie na zwiększeniu długości użytkowej torów do minimum 650 m,  przebudowie toru podsuwnicowego do długości co najmniej 660 m, przebudowie układu drogowego, sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej i teletechnicznej  oraz  przebudowie istniejącego układu kolejowo-drogowego przed magazynem nr 25. Działania te spowodują uporządkowanie układu torowego i  zwiększenie efektywności pracy terminalu poprzez umożliwienie przyjmowania dłuższych składów pociągów oraz większych jednostek skonteneryzowanych. Nastąpi również ograniczenie jazd manewrowych pociągów z lokomotywami spalinowymi, oraz – z uwagi na intermodalny charakter terminalu – zmniejszenie ruchu ciężkich pojazdów samochodowych (zwiększenie ilości kontenerów przewożonych transportem kolejowym, a także możliwość przewozu naczep koleją). Inną korzyścią osiągniętą w wyniku realizacji projektu będzie ochrona środowiska dzięki ograniczeniu hałasu generowanego przez pojazdy samochodowe oraz składy towarowe przetaczane po istniejącym układzie torowym. Jednocześnie teren terminalu zostanie wyposażony w szczelne, betonowe nawierzchnie, z ujęciem w system kanalizacji wód opadowych, wyposażony w urządzenia oczyszczające, eliminujące możliwość zanieczyszczenia gruntu, wód podziemnych i wód powierzchniowych. Projekt będzie gotowy do funkcjonowania bezpośrednio po zakończeniu inwestycji.

Ponadto ZMPG-a S.A. podjął działania w celu pozyskania dofinansowania unijnego dla kolejnej inwestycji „kolejowej” w tym obszarze portu – na liście projektów indywidualnych okresu budżetowego 2014-2020  został wstępnie umieszczony  projekt pn. „Przebudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia”.
za info ZMPG

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.