Dodaj ogłoszenie o pracy


TNT „na szynach”

TNT Express, jedna z największych firm kurierskich świata, testuje przydatność transportu szynowego dla potrzeb ekspresowego dostarczania przesyłek. Efektem pilotażu, realizowanego w Wielkiej Brytanii, może być szybsze niż dotychczas dostarczanie towarów i ograniczenie emisji dwutlenku węgla o tysiące ton.
W projekcie, obok TNT, uczestniczą: francuski operator kolejowy Colas Rail, brytyjski zarządca infrastruktury kolejowej Network Rail oraz londyński zarząd transportu publicznego. Instytucje te zaaranżowały nocny przejazd pociągu z tonami materiałów biurowych (Staples) oraz akcesoriów AGD (Bristan). Po dotarciu do Londynu, towary zostały posortowane na bocznym peronie, a następnie dostarczone pojazdami elektrycznymi i o zerowej emisji do setek sklepów i dostawców w całym mieście.

- Rozważymy uzupełnienie naszej podstawowej - drogowej - sieci połączeń o wybrane transporty kolejowe tam, gdzie dzięki temu będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów co do szybszego i niezawodnego serwisu - mówi Simon Harper, dyrektor operacyjny TNT Express UK & Ireland.
Takie decyzje oznaczałyby przywrócenie - po 20 latach - dostaw kolejowych przesyłek dla biznesu. Powrót do transportu szynowego oznaczałby także pojawienie się stacji kolejowych dla dostaw zróżnicowanych ładunków w całym kraju.
Projekt jest spójny z polityką brytyjskiego rządu, zakładającą przenoszenie transportów z dróg na tory. Studium, opracowane przez Network Rail, prognozuje podwojenie ładunków w ruchu kolejowym do ponad 45 mld ton rocznie w ciągu najbliższych 30 lat.

- W XIX i przez większość XX wieku kolej stanowiła podstawę transportu towarowego w Wielkiej Brytanii. Zapewniała dostawy do wszystkich zakątków kraju. Najnowszy pilotaż pomoże zrozumieć jak połączyć dostawy kolejowe ze zwiększonym ruchem pasażerskim. Przeniesienie ruchu towarowego na szyny pozwoli odblokować lokalne drogi i ograniczyć emisję spalin – mówi Ian Wainwright, dyrektor Transport for London.
Pociągi towarowe, rozwijające prędkość do 150 km/h, pozwalają szybciej dostarczać przesyłki, ale również ograniczyć zanieczyszczenia. Zgodnie z danymi brytyjskiego Departamentu ds. Środowiska (DEFRA), przewóz każdej tony koleją zmniejsza emisję o trzy czwarte w porównaniu do transportu drogowego.
Transport testowy odbywa się między Rugby a Londynem. TNT Express rozważa wprowadzenie usług realizowanych dalekobieżnymi pociągami wysokiej prędkości z różnych regionów, włączywszy największy hub TNT na Wyspach - w Kingsbury (z dostępem do bocznicy kolejowej).

za info TNT

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.