Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP CARGO - w czerwcu podobnie jak w maju

W czerwcu 2014 roku łączna masa przewiezionych koleją towarów wyniosła 17,9 mln ton, czyli o 3,58 proc. mniej niż w poprzednim miesiącu. W tym samym czasie Grupa PKP CARGO utrzymała podobny udział w rynku – ilość przewiezionej masy spadła nieznacznie, o 0,02 proc. Praca przewozowa zrealizowana przez operatorów kolejowych w czerwcu w stosunku do maja br. spadła o 6,5 proc., do poziomu 4 mld tonokilometrów.
Po pierwszym półroczu 2014 roku Grupa PKP CARGO pozostaje zdecydowanym liderem rynku zarówno pod względem przewiezionej masy, jak i wykonanej pracy przewozowej. W stosunku do wyników z analogicznego okresu pierwszych sześciu miesięcy 2013 roku udział pod względem masy nieznacznie spadł o 1,17 punktu procentowego, natomiast pod względem pracy przewozowej zmniejszył się o 3,05 punktu procentowego.

– Grupa PKP CARGO utrzymuje dobrą i stabilną pozycję na rynku przewozów. Warto zauważyć, że dzieje się tak pomimo nadal bardzo trudnej sytuacji związanej z przewozami węgla. To niewątpliwie zasługa konsekwentnie realizowanego programu dywersyfikacji portfela zamówień. Reasumując, wyraźnie dziś widać, że skutecznie i efektywnie funkcjonujemy na niezwykle konkurencyjnym rynku kolejowych przewozów towarowych, gdzie nasze zasoby i zaplecze techniczne dają gwarancję wykonania powierzonych nam usług na najwyższym poziomie i za atrakcyjną cenę – podkreśla Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych.
Pod względem masy towarowej udział Grupy PKP CARGO w rynku w okresie sześciu miesięcy 2014 roku wyniósł 47,19 proc. Na kolejnych miejscach pod względem przewiezionej masy znalazły się: DB Schenker Rail Polska (18,86 proc. rynku, spadek z 18,95 proc. przed miesiącem), PKP LHS (4,83 proc., spadek z 4,96 proc. przed miesiącem), Lotos Kolej (4,45 proc., wzrost z poziomu 4,26 proc. przed miesiącem) oraz Freightliner PL (3,42 proc., wzrost z 3,41 proc. przed miesiącem).

Pod względem pracy przewozowej udział Grupy PKP CARGO w rynku wyniósł 56,7 proc. Wiceliderem rynku w ujęciu wykonanej pracy przewozowej jest spółka Lotos Kolej z udziałem 8,94 proc. (przed miesiącem 8,61 proc.), na trzecim miejscu uplasował się PKP LHS (7,17 proc. w porównaniu do 7,42 proc. przed miesiącem), na kolejnym DB Schenker Rail z udziałem 5,37 proc. (5,43 proc. przed miesiącem) oraz CTL Logistics z udziałem 4,96 proc. (4,97 proc. przed miesiącem).
Zgodnie z danymi UTK, na rynku przewozów towarowych w 2014 roku przewozy towarowe realizuje 62 przewoźników.
za info PKP Cargo

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.