Dodaj ogłoszenie o pracy


Transporty towarów pomiędzy Europą a Chinami w czasie krótszym niż trzy tygodnie

Operator logistyczny GEFCO oraz utworzona przez koleje rosyjskie, białoruskie i kazachskie firma logistyczna UTLC (United Transport and Logistics Company) podpisały w Soci list intencyjny dotyczący współpracy w ramach obsługi regularnych dostaw towarów pomiędzy Europą a Chinami.

Celem porozumienia jest opracowanie kolejowego rozwiązania logistycznego, które pozwoli na regularne transporty towarów pomiędzy Europą a Chinami w czasie krótszym niż trzy tygodnie. UTLC będzie zapewniać transport kontenerów pomiędzy terminalami kolejowym na terenie krajów Euroazjatyckiej Wspólnoty Gospodarczej o prędkości tranzytu do 1000 km/dzień. GEFCO uruchomi natomiast platformę logistyczną dedykowaną do obsługi przepływów towarów w Europie, zapewniając tym samym obsługę na etapie „ostatniej mili”.

Aktualnie, dokumenty założycielskie UTLC są weryfikowane przez rosyjski rząd. W czerwcu 2013 roku, Koleje Rosyjskie, Kazachskie i Białoruskie osiągnęły porozumienie w sprawie utworzenia spółki United Transport and Logistics Company (UTLC). W październiku 2013 roku strony uzgodniły podstawowe zasady założenia UTLC. W celu integracji powstała wspólna grupa robocza, składająca się z przedstawicieli wszystkich trzech przedsiębiorstw kolejowych. Grupie roboczej przewodniczy Zhanar Rymzhanowa. Pod koniec listopada zarząd Kolei Rosyjskich wstępnie zaakceptował wkład spółki w kapitale zakładowym przedsiębiorstwa UTLC, wnosząc 50 procent plus dwie akcje firmy TransContainer i 100 procent minus jedna akcja udziałów w spółce OJSC Russian Railways Logistics. UTLC zostanie utworzone przez udziałowców – założycieli: Koleje Rosyjskie, Koleje Kazachskie i Koleje Białoruskie.

(źr. GEFCO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.