E-faktura, to kolejny – po wprowadzonym w ubiegłym roku elektronicznym liście przewozowym – element informatyzacji procesu przewozowego w PKP CARGO. Nowe rozwiązanie usprawnienia obsługę sprzedażową i posprzedażową klientów przewoźnika.
Rozwiązanie to jest dostępne dla klientów PKP CARGO poprzez portal klienta w internecie. Obniża koszty związane z ewidencją faktur, umożliwia wykorzystanie plików do automatyzacji ewidencji księgowo-podatkowej, a także ułatwia planowanie płatności, daje dostęp do archiwum faktur elektronicznych i możliwość wyszukania po numerze listu przewozowego oraz wykazu należności. Klienci korzystający z tej opcji otrzymują awizo w formie e-maila o wystawieniu faktury.
W przyszłości przewoźnik na portalu klienta zamierza umieścić także elektroniczny list przewozowy w komunikacji CIM. Następnym krokiem będą elektroniczne dokumenty bocznicowe – wykazy zdawcze na wagony i zawiadomienia o wagonach gotowych do odebrania, czyli dokumenty, na podstawie których wagony są przekazywane na punkty ładunkowe i z nich zabierane. W kolejnych etapach rozwoju cyfrowych rozwiązań PKP CARGO planuje uruchomienie tej usługi również w zakresie informacji o przesyłkach realizowanych w ruchu rozproszonym.
(źr. PKP CARGO)