Dodaj ogłoszenie o pracy


PKS Gdańsk – Oliwa zainwestuje 2,5 mln euro w nowoczesny tabor

Zarząd PKS Gdańsk-Oliwa SA podpisał kontrakt na dostarczenie 35 nowych ciągników spełniających normę EURO 6. Firma zainwestuje 2,5 miliona euro w nowoczesny tabor. Przedsiębiorstwo przyjęło bardzo wysokie normy odnośnie własnego taboru - średni wiek pojazdów własnych PKS Gdańsk - Oliwa nie przekracza 2 lat.

- Decyzja o podpisaniu kontraktu na dostarczenie  nowoczesnych ciągników jest kontynuacją założeń biznesowych spółki.  Zdajemy sobie sprawę, że od lat wyznaczamy trendy na pomorskim rynku usług transportowych, szczególnie w aspekcie społecznej odpowiedzialności biznesu. Zobowiązuje nas to do szczególnej troski o ochronę środowiska i bezpieczeństwo kierowców – planowany zakup skomentowała Katarzyna Kisielewska, dyrektor zarządzająca PKS Gdańsk-Oliwa SA.

Pojazdy ciężarowe spełniające normę emisji spalin EURO 6 należą do najnowocześniejszych na świecie. Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu wynosi 400mg/kWh. Stanowi to o 80 proc. mniej w porównaniu do EURO 5. Ponadto limity emisji cząstek stałych ograniczono do 10 mg/kWh czyli o 66 proc. Przejście z EURO 5 do EURO 6 wprowadza największy skok wartości ograniczeń emisji w historii. Wśród nowych pojazdów, które wybrał PKS Gdańsk - Oliwa znajdą się marki: DAF, Scania i Mercedes.

Firma świadczy usługi transportowe na rynku krajowym i międzynarodowym. Firma posiada 13 oddziałów w całej Polsce. Jest laureatem wielu nagród z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, między innymi: „Przedsiębiorstwo Przyszłości”, „Gryf Gospodarczy”, „Pomorski Pracodawca Roku”, „Pomorska Nagroda Jakości”.

(źr. PKS Gdańsk - Oliwa)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.