Największy kanadyjski armator, BC Ferries zamierza zbudować trzy jednostki typu Intermediate Class Ferries w Gdańskiej Stoczni „Remontowej”. Polska stocznia miała poważną konkurencje w postaci firm z Kanady, Niemiec i Turcji. Kontrakt opiewa na kwotę 165 mln USD co w przeliczeniu na dzień dzisiejszy daje około 500 mln PLN.
Promy o długości 105 metrów każdy, będą w stanie zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 145 pojazdów osobowych. Dostawa pierwszego promu do Kolumbii Brytyjskiej jest przewidziana na sierpień 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a trzeci w lutym 2017.
BC Ferries obecnie posiada jednostki w 17 klasach, a jednym z celów armatora jest redukcja różnorodności floty do 5 klas. Pozwoli to na optymalizację interoperacyjności jednostek, jak również uprości szkolenie załóg oraz zredukuje koszty utrzymania floty. Nowe promy będą miały silniki typu dual-fuel nowej generacji. Będą mogły korzystać z LNG jak również tradycyjnego paliwa o niskiej zawartości siarki. Dwa z nowych promów zastąpią jednostki Queen of Burnaby oraz Queen of Nanaimo, które mają już blisko 50 lat i będą operować na połączeniu Tsawwassen – Southern Gulf Islands.
(źr. PromySkat)