Dodaj ogłoszenie o pracy


Trzy nowe promy na paliwo LNG zbuduje gdańska stocznia

Największy kanadyjski armator, BC Ferries zamierza zbudować trzy jednostki typu Intermediate Class Ferries w Gdańskiej Stoczni „Remontowej”. Polska stocznia miała poważną konkurencje w postaci firm z Kanady, Niemiec i Turcji. Kontrakt opiewa na kwotę 165 mln USD co w przeliczeniu na dzień dzisiejszy daje około 500 mln PLN.

Promy o długości 105 metrów każdy, będą w stanie zabrać na pokład 600 pasażerów oraz 145 pojazdów osobowych.  Dostawa pierwszego promu do Kolumbii Brytyjskiej jest przewidziana na sierpień 2016 roku, kolejny w październiku tego samego roku, a trzeci w lutym 2017.
BC Ferries obecnie posiada jednostki w 17 klasach, a jednym z celów armatora jest redukcja różnorodności floty do 5 klas. Pozwoli to na optymalizację interoperacyjności jednostek, jak również uprości szkolenie załóg oraz zredukuje koszty utrzymania floty. Nowe promy będą miały silniki typu dual-fuel nowej generacji. Będą mogły korzystać z LNG jak również tradycyjnego paliwa o niskiej zawartości siarki. Dwa z nowych promów zastąpią jednostki  Queen of Burnaby  oraz Queen of Nanaimo, które mają już blisko 50 lat i będą operować na połączeniu Tsawwassen – Southern Gulf Islands.

(źr. PromySkat)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.