Dodaj ogłoszenie o pracy


Piast Cargo dołączył do sieci Pall-Ex Polska

Śląska firma Piast Cargo został kolejnym partnerem regionalnym sieci Pall-Ex. To 22 firma transportowa w Polsce, która dołączyła do międzynarodowej sieci dystrybucji ładunków drobnicowych.

Piast Cargo to działająca od 1995 roku firma logistyczna specjalizująca się w obsłudze branży automotive. Do grona jej klientów należą m.in. Tenneco, Toyota, Bosch i Iveco. Piast Cargo posiada własne powierzchnie magazynowe w kraju i za granicą, dysponuje własną flotą oraz gotowymi rozwiązaniami w zakresie łańcucha dostaw dla małego i średniego biznesu. Do tej pory nie oferowała jednak krajowej dystrybucji drobnicy. - Przewozy drobnicowe stają się coraz popularniejsze z uwagi na specyfikę nowoczesnych rozwiązań w zakresie obsługi łańcucha dostaw czy dystrybucji handlowej. Klienci chcą mieć dokładnie tyle towaru, ile im trzeba, nie mniej ani nie więcej. Jak wiadomo pieniądze nie powinny „leżeć w magazynie.” – tłumaczy Jacek Freund, właściciel Piast Cargo.
Piast Cargo odpowiada za realizację transportu na terenie powiatu bielskiego, bieruńsko-lędzińskiego, cieszyńskiego, raciborskiego, pszczyńskiego oraz żywieckiego, wodzisławskiego i rybnickiego.  

Pall-Ex to utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii sieć przewozów drobnicowych, zrzeszająca niezależne, lokalne firmy transportowe. Obecnie Pall-Ex współpracuje z ponad 200 przewoźnikami w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji, we Włoszech i w Polsce. W najbliższym czasie firma planuje uruchomienie sieci w Turcji, w Niemczech, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji.

(źr. za inf. Pall-Ex)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.