Dodaj ogłoszenie o pracy


Poznajmy Polskie Firmy TSL – kolejne wywiady z polskimi przedsiębiorcami!

Zapraszamy do lektury kolejnych wywiadów z cyklu „Poznajmy Polskie Firmy TSL”, w ramach którego prezentujemy dorobek polskich firm, działających co najmniej kilkanaście lat na rynku transportowo - logistycznym.

Jak zaczynali polscy przedsiębiorcy z branży TSL, jakie trudności musieli pokonać, aby rozwinąć swój biznes i utrzymać go przez wiele lat. Jakimi są pracodawcami, co jest ich siłą i jak konkurują z na rynkach zagranicznych? O tym wszystkim rozmawiamy w wywiadach z właścicielami polskich firm TSL, które można przeczytać na naszym portalu: www.pracujwlogistyce.pl.

W tym tygodniu opublikowaliśmy rozmowy z:

- Agnieszką Pachoł, dyrektorką działu transportu Grupy ARKUS&ROMET – firma posiada długoletnią tradycję w produkcji rowerów i od zawsze posiadała liczny tabor pojazdów ciężarowych. Dzięki reorganizacji, którą przeprowadziła p. Agnieszka Pachoł kilka lat temu, dzisiaj jest to nie tylko znany producent rowerów i skuterów, ale także marka jednej z największych firm transportowo – spedycyjnych w Polsce.

- Katarzyną Łuczak – Kudzia, współwłaścicielką firmy PAWBOL-LOGISTYKA – tutaj podobnie, firma z długoletnią tradycją produkcyjną, zaczynała od dwóch pojazdów, dzisiaj liczy ich 30 i ponad 300 podwykonawców. A co ciekawe, firmą zarządza, chyba jedna z najmłodszych na rynku TSL właścicielka i menedżerka firmy transportowo - spedycyjnej. Już w wieku 20 lat zaczęła pracować w rodzinnej firmie jako pracownik administracyjny, a po roku pracy, jeszcze studiując prawo, dołączyła jako jej wspólnik.

Wszystkie wywiady z polskimi przedsiębiorcami z branży transport – spedycja – logistyka można przeczytać w dziale: Poznajmy Polskie Firmy TSL.

Partnerzy działu "Poznajmy Polskie Firmy TSL":

            

Zapraszamy!

Beata Trochymiak

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.